آموزش ریاضی در دوره ابتدایی به خاطر نقش پایه‌ای و حیاتی که برای سال‌های آتی زندگی کودکان دارد بسیار بااهمیت است و چون درک کودکان از مفهوم ریاضی در این دوره بسیار پایدارتر است باید توجه ویژه‌ای به آن شود. ما با آموزش اثرگذار و مناسب ریاضی باید کودکانی تربیت کنیم که برای سال‌های آینده آماده شوند و مهارت این را داشته باشند که از پس مشکلات و موانع بربیایند. این مناسب‌سازی مفاهیم و آماده کردن کودکان تنها هنگامی ممکن است که دانش ریاضی آن‌ها به‌روز باشد. در بسته‌های «شمارورزی با لولوپی» مهارت‌های ریاضی با همین رویکرد به کودکان آموزش داده می‌شود. در این کارگاه پدران و مادران و مربیان با نحوه‌ی کار با مجموعه‌ی ریاضی‌آموز ادبی یا همان شمارورزی لولوپی آشنا می‌شوند. این کارگاه از چهار جلسه تشکیل‌شده است.

جلسه‌ی اول جلسه‌ی مقدمات و مفاهیم نام دارد. در این جلسه برخی از مفاهیم ضروری که دانستن آن‌ها برای یادگیری شیوه‌ی آموزشی لولوپی نیاز است همراه با مثال بیان شده است.

در جلسه دوم کتاب لولوپی صفر بررسی شده و شیوه‌ی کار با آن در دو قسمت دست‌ورزی و مفاهیم پیش‌ریاضی توضیح داده شده است.

جلسه سوم به کتاب لولوپی یک اختصاص دارد. در این جلسه علاوه بر بیان شیوه‌ی کار کتاب برخی از قسمت‌های لولوپی یک به شکل اختصاصی توضیح داده شده است.

در جلسه پایانی یعنی جلسه چهارم با آوردن مثال‌های کاربردی به کاربرد و تلفیق لولوپی با درس‌های دیگر و علوم پرداخته شده است.

تیم طراحی و تولید کارگاه:

  • کارشناس و مشاور ارشد: محمدهادی محمدی
  • هماهنگی و برنامه‌ریزی: شیدا اکبری، هورزاد عطاری
  • کارشناسان برنامه: مهری صفایی، فرهاد محمدی
  • مجریان نشست‌ها: بهنام نیک‌پور، فرهاد محمدی،شیدا اکبری، شیدا رضایی، صفورا زواران، ندا کمال هدایت
  • فیلم‌برداری و تدوین: علی اخگری، بهنام نیک‌پور، شیدا اکبری

برای آشنایی با کارشناسان برنامه به این صفحه بروید.

برای دیدن کارگاه‌های آموزشی دیگر ارائه‌شده در این سامانه نیز می‌توانید این صفحه را ببینید.