, ,

آموزش صلح و محیط زیست، به کودکان پیش دبستانی هریس آذربایجان

با من بخوان

آموزش صلح و محیط زیست، به کودکان پیش دبستانی هریس آذربایجان-تجربه‌ها و گزارش‌ها

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با همکاری انجمن حمایت از حقوق کودکان آبان ماه ۱۳۹۲ سومین کارگاه از سری کارگاه‌های طرح با من بخوان را با موضوع صلح و محیط زیست درمنطقه هریس آذربایجان برگزار کرد. در این کارگاه که با حضور ۱۲ مربی مهدهای روستایی هریس برگزار شد، مربیان با انجام فعالیت‌های عملی با مفاهیمی همچون نقش جانوران در محیط زیست، مسئولیت انسان‌ها در حفظ محیط‌زیست، رابطه موجودات با یکدیگر در ایجاد صلح پایدار، نقش گفت‌وگو و مشارکت در ایجاد صلح، نمادهای صلح در فرهنگ‌ها و ملل مختلف آشنا شدند و چگونگی آموزش این مفاهیم به کودکان را فرا گرفتند.

همزمان با تشکیل کارگاه‌ها، ۵۰ کیسه با من بخوان شامل ۶۰۰ جلد کتاب با موضوع‌های صلح و محیط زیست برای کودکان فرستاده شده است تا مربیان در سه ماه پیش رو با خواندن این کتاب‌ها و انجام فعالیت‌های هنری و بازی، این دو موضوع مهم را با روشی خلاق به کودکان آموزش دهند. همچنین برای رشد زبانی این گروه از کودکان بسته‌های آواورزی نیز برای همه مهدها فرستاده شده است و مربیان روش کار با این کتاب‌ها را نیز فراگرفته اند.آموزش صلح و محیط زیست، به کودکان پیش دبستانی هریس آذربایجان-تجربه‌ها و گزارش‌ها2

پس از زلزله سال گذشته در آذربایجان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با همکاری انجمن حمایت از حقوق حقوق کودک، با هدف ترویج کتابخوانی و ساماندهی روحی و روانی کودکان زلزله زده به منطقه رفتند تا “برنامه با من بخوان” را برای نزدیک به ۲۶۰ کودک در ۱۲ مهد روستایی در منطقه هریس اجرا کنند. تا پایان سال تحصیلی ۹۱-۹۲ دو کارگاه با موضوع بلندخوانی برای کودکان، اهمیت بلندخوانی و انجام فعالیت‌های پیش و پس از کتابخوانی برای مربیان برگزار کرده اند و ۵۰ کیسه با من بخوان شامل ۶۰۰ جلد کتاب برای کودکان ارسال داشته اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *