, , ,

کارگاه های آموزش خلاق و ترویج کتابخوانی برای مربیان بم و کرمان

با من بخوان

انجمن دوستداران ادبیات کودک و نوجوان (خرد سپاهان) میهمان کانون توسعه و همیاری مهدکودک‌های شهرستان بم بنا به دعوت سرکار خانم حدادپور مدیر کانون توسعه و همیاری مهدکودک‌های شهرستان بم یک گروه چهارنفری از کارشناسان انجمن دوستداران ادبیات کودک ونوجوان اصفهان روزهای پنجشنبه ۲۶ و جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ یک دورۀ آموزشی در بم برگزار کردند.

کارگاه های آموزش خلاق و ترویج کتابخوانی برای مربیان بم و کرمان-تجربه‌ها و گزارش‌ها

در این دوره بیش از صد نفر از مدیران و مربیان مهدکودک های این شهرستان در دوگروه شرکت داشتند و برای هرگروه ۸ کارگاه آموزشی برگزار شد.

محور آموزش موضوع های “آموزش خلاق کودک محور” و “شادی آفرینی و سازندگی در مهدکودک” بود که طی دوجلسه دانش و اصول این دو موضوع به صورت “بارش فکری” آموزش داده شد و سپس کارگاه های زیر برگزار گردید:

“نخودی و نان” و نمایش حرکتی شعر گل گندم (برای آموزش روش استفاده از فارسی آموز ادبی)
“نخودی و خانه دارکوب” و آموزش شعر به کودکان با شعر “خانۀ آباد”
معرفی لولوپی ریاضی‌آموز ادبی و چگونگی استفاده از آن
کارگاه “کار با واژه‌نامه چیستانی ”
کارگاه آموزش چند مورد از فعالیت‌های خلاق
کارگاه سفر علمی و گردش علمی در مهدکودک
کارگاه” پرورش حواس کودکان”
قسمت دیگر فعالیت انجمن معرفی کتاب‌های مناسب برای مهدکودک‌ها بود و نمایشگاهی برای ارائه ی این کتاب‌ها به علاقه‌مندان، که مورد استقبال قرار گرفت.

کارگاه های آموزش خلاق و ترویج کتابخوانی برای مربیان بم و کرمان-تجربه‌ها و گزارش‌ها2

جلب توجّه مربیان و مدیران مهدکودک ها به اهمیت کارشان که مهم‌ترین بخش آموزش و پرورش نسل آینده است به شکل‌های مختلف از اهداف دیگر کارشناسان بود.

در دقایق پایانی اصول مهم کار در مهدکودک به صورت مشارکتی جمع‌بندی شد افزون بر ارزیابی خود کانون شرکت‌کنندگان به صورت کتبی به چهار سؤال کاشناسان جواب دادند. نقاط مثبت کارگاه ها؟ نقاط منفی؟ پیشنهادات؟ و این که چه احساسی دارید؟ پاسخ دادند.

اشتیاق و همکاری شرکت کنندگان قابل تحسین بود. جلسه با خواندن دو سرود جمعی به وسیله مدیران و مربیان با مضمون “امید و دوران کودکی” و با ابراز احساسات پرشور شرکت کنندگان پایان یافت.

کارگاه های آموزش خلاق و ترویج کتابخوانی برای مربیان بم و کرمان-تجربه‌ها و گزارش‌ها3

انجمن با سپاس فراوان از سازمان بهزیستی و مدیریت محترم کانون توسعه و همیاری مهدکودک‌های شهرستان بم خانم حدادپور و گروه برگزارکننده این دورۀ آموزشی و همچنین مدیران و مربیان خونگرم بم امیدوار است این همکاری در جهت رشد و اعتلای فرهنگ کودکی و به روز کردن اطّلاعات ادامه یابد.

نهضت قریشی نژاد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *