, ,

چگونه کودکان جنوب خراسان لذت خواندن را تجربه می‌کنند

با من بخوان

چگونه کودکان جنوب خراسان لذت خواندن را تجربه می‌کنند!-تجربه‌ها و گزارش‌ها

پس از گذشت دو ماه از آغاز برنامه “با من بخوان” در ۲۲ مهد و پیش دبستانی در روستاهای شهرستان قائنات و نهبندان در خراسان جنوبی، کارشناسان کمیته با من بخوان در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به منطقه رفتند تا از نزدیک پیشرفت کار را بررسی کنند و به پرسش‌های مربیان پاسخ گویند.

2چگونه کودکان جنوب خراسان لذت خواندن را تجربه می‌کنند!-تجربه‌ها و گزارش‌ها

در این سفر پنج روزه کارشناسان موفق شدند از یک به یک مهدها و پیش‌دبستانی‌ها دیدن کنند و با مربیان به گفت‌و‌گو بنشینند. به گزارش آن‌ها پیشرفت کودکان در این مدت بسیار کوتاه بسیار چشمگیر بوده است . مربیان توانسته بودند برنامه‌های کتابخوانی را به خوبی پیش ببرند و با کودکان فعالیت‌های گوناگونی از جمله نمایش را اجرا کنند. برگه‌ها و الگو‌های ساخت شخصیت‌های داستان که همراه با کتاب‌های این دوره سه ماهه ارسال شده ، این فرصت را به همه کودکان داده بود تا یک هفته با ساختن ماسک نقش فیلی رنگارنگ را بازی کنند، هفته دیگر سرزمین وحشی‌ها را بازسازی کنند و در هفته بعد با ساده‌ترین وسیله اتوبوسی کوچک بسازند تا به کبوتر اجازه رانندگی بدهند یا نه …

چگونه کودکان جنوب خراسان لذت خواندن را تجربه می‌کنند!-تجربه‌ها و گزارش‌ها3

مربیان با پیشبرد برنامه با من بخوان در مهد کودک‌های خود و پیشرفت روزانه کودکان، انرژی و اعتماد به نفس بسیاری به دست آورده‌اند که با سفر کارشناسان به منطقه این احساس دو چندان شده است. دراین بازدید‌ها جامعه یاوری و همچنین مسئولین آموزش و پرورش و بهزیستی جنوب خراسان در قائنات و نهبندان کارشناسان موسسه را در همه مراحل یاری دادند تا آن‌ها بتوانند بیشترین بازده را به دست آورند.

بچه ها در کدام جا؟

در حال حاضر برنامه با من بخوان در مهد‌ها و پیش دبستانی‌های رو ستاهای شهرک قدس، پهنایی، محمد آباد پسکوه، بیهود، گزشک، خشکان، نوغاب حاجی آباد، نوغاب پسکوه، خضری، چاهک موسویه، قائن ، جعفر آباد در قائنات و حیدر آباد، مهدی آباد، بندان، خوانشرف، نهبندان، گرم تمام ده، میغان، شوسف، دهسلم، چاهداشی، سفلی درنهبندان درحال اجراست .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *