, , ,

در سال تحصیلی جدید کودکان پیش دبستانی روستاهای قائنات به استقبال «با من بخوان» رفتند

با من بخوان

در سال تحصیلی جدید کودکان پیش دبستانی روستاهای قائنات به استقبال «با من بخوان» رفتند!-تجربه‌ها و گزارش‌ها

با برگزاری نخستین کارگاه «با من بخوان» در روزهای پایانی شهریور ماه با مدیران و مربیان ۱۲ مهد کودک و پیش دبستانی از روستاهای مختلف قائنات در شهر قائن، امسال سال تحصیلی جدید برای ۳۵۰ کودک پیش دبستانی این روستاها به گونه‌ای دیگر آغاز شد. امسال مربیان با کیسه‌های پر از کتاب با برنامه‌ای منسجم برای کتابخوانی، با گام‌های محکم و با شور و شوق بسیار به نزد کودکان رفتند.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با همکاری جامعه یاوری پس از چندین نشست با مسئولین آموزش و پرورش و مدیران و مربیان مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌های این شهرستان، توانستند با موفقیت بسیار در روزهای پایانی تابستان کارگاهی دو روزه را برای مربیان برگزار کنند و آن‌ها را با ادبیات کودکان، معیارهای گزینش کتاب‌های مناسب و کتاب‌های آموزش خلاق آشنا کنند و روش‌های بلندخوانی، نمایش خلاق، ساختن صحنه نمایش و آمیختن نمایش و هنر با ادبیات و کتابخوانی را به آن‌ها آموزش دهند. این کارگاه‌ها که با استقبال مربیان رو به رو شد مورد بازدید آقای علوی مدیر آموزش و پرورش قائنات و خانم صدر معاون آموزش ابتدایی این شهرستان قرار گرفت.

در سال تحصیلی جدید کودکان پیش دبستانی روستاهای قائنات به استقبال «با من بخوان» رفتند!-تجربه‌ها و گزارش‌ها2

کارگاه‌ها به سرپرستی مریم اخگری و همکاری فرشته دباغ و سهیلا فلاح‌پور از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برگزار شد و آقای صباحی از جامعه یاوری نیز حضور داشت. جامعه یاوری ازسال ۶۲ با هدف ایجاد بستر فرهنگی و مبارزه با جهل برای ساختن مدرسه و کتابخانه فعالیت می‌کند. لازم به یادآوری است که اعضای بنیاد توسعه فرهنگی سپهر که در حوزه کارآفرینی و آموزش توانمندسازی قائن، فعالیت می‌کنند در همه مراحل کار، برگزارکنندگان برنامه با من بخوان را همراهی کردند و امید است که در آینده نیز راهگشای پیشبرد این برنامه در منطقه باشند.

در سال تحصیلی جدید کودکان پیش دبستانی روستاهای قائنات به استقبال «با من بخوان» رفتند!-تجربه‌ها و گزارش‌ها3

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *