, , ,

کارگاه دو با من بخوان در نهبندان و قائنات برگزار شد

با من بخوان

کارشناسان طرح با من بخوان پس از گذشت ۵ ماه از برگزاری نخستین کارگاه، در نخستین روزهای بهمن ماه کارگاه دو را در نهبندان و قائنات، جداگانه برگزار کردند و با سفر به چند روستای این دو منطقه، وضعیت طرح در مهدکودک‌ها را از نزدیک بررسی کردند.

کارگاه دو با من بخوان در نهبندان و قائنات برگزار شد!-تجربه‌ها و گزارش‌ها

در نخستین روز هر کارگاه ابتدا مربیان گزارش کار خود و فعالیت‌های انجام شده در چند ماه گذشته را ارائه و درباره دشواری‌ها و ابهام‌هایی که در اجرا ی طرح با آن روبه‌رو بودند با کارشناسان گفت‌و‌گو کردند.

آشنایی با عناصر داستان، تمرین دوباره بلندخوانی، بررسی کتاب‌های ارسالی دوره دوم از جنبه عناصر داستانی، از جمله برنامه‌های روز نخست کارگاه بود.

در روز دوم، مربیان با شیوه ساخت عروسک‌های انگشتی ساده و سه نوع ماسک آشنا شدند. آموزش عروسک‌گردانی جهت کار با کتاب “دویدم و دویدم”، شیوه کار با کتاب واِژه‌نامه چیستانی و آشنایی با ارزش‌های زندگی از دیگر برنامه‌های کارگاه‌ها در روز دوم بود.

2کارگاه دو با من بخوان در نهبندان و قائنات برگزار شد!-تجربه‌ها و گزارش‌ها

کارشناسان طرح پس از بازدیدهای خود از مهدکودک‌ها تاثیر خواندن کتاب‌ها و فعالیت‌های انجام شده را بسیار مثبت ارزیابی کردند. به باور آن‌ها گنجینه واژگان و مهارت بیانی این کودکان افزایش قابل توجه یافته است.

برنامه با من بخوان با تلاش‌های فراوان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات با پشتیبانی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (ای بی بی وای) و جامعه یاوری از شهریور ماه ۹۲ در دو منطقه نهبندان و قائنات آغاز شده و تا کنون ۵۴۱۰ جلد کتاب همراه با فعالیت برای ۲۴ مهدکودک در دو منطقه نهبندان و قائنات در خراسان جنوبی ارسال شده است.

3کارگاه دو با من بخوان در نهبندان و قائنات برگزار شد!-تجربه‌ها و گزارش‌ها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *