با من بخوان
با من بخوان محله ی حصه اصفهان-تجربه‌ها و گزارش‌هامحله‌ی حصه، در حاشیه شمال شرقی اصفهان قرار دارد انجمن دوستداران کتاب کودک اصفهان در سال ۸۹ برنامه “با من بخوان” را برای کودکان این محله در خانه یکی از اهالی آغاز کرد.
در ابتدا یک گروه ۴۰ نفری از مادران و یک کلاس ۳۰ نفری کتابخوانی برای کودکان ۶ تا ۱۲ برگزار می‌شد که با وجود دستاوردهای بسیار مثبتی که برای مخاطبان به همراه داشت، پس از یک سال به دلیل نبود جا، نشست‌ها تعطیل شد.
در سال ۹۲ انجمن دوستداران ادبیان کودکان و نوجوانان (خرد سپاهان) با تاسیس دفتری در محله‌ی حصه، برنامه با من بخوان را از نو آغاز کرد. یکی از مهم‌ترین گام‌های انجمن در دور جدید برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مربیان بود. در این کارگاه‌ها مربیان با شیوه‌های بلندخوانی، اداره‌ی نشست‌های کتابخوانی، فعالیت‌های پیش و پس از بلندخوانی، آموزش خلاق کودک محور، آموزش ارزش‌های زندگی همراه با کتابخوانی و کار با کتاب فارسی آموز آشنا شدند.
در مجموع تاکنون انجمن برای این محله ۱۲ مربی آموزش داده است که برای  ۱۳۴ کودک هفته‌ای دوبار نشست‌های کتابخوانی برگزار می‌کنند. از دستاوردهای این برنامه رشد مهارت‌های زبانی، شناختی و اجتماعی در کودکان این موسسه بوده است. کودکان این محله اکنون اعتماد به نفس بیشتری یافته‌اند، با هم‌سالان خود رفتاری خوب و دوستانه دارند، در کارهای گروهی مشارکت بیشتری می‌کنند و پیشرفت آن‌ها در موفقیت‌های درسی نیز قابل ملاحظه است. از گام‌های مهم دیگر انجمن برگزاری دوره‌های آموزش قصه‌گویی برای مادران به شکل هفتگی است. در حال حاضر  کتابخانه‌ی کوچکی در این مرکز برپاست که مادران و کودکان می‌توانند کتاب به امانت بگیرند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *