, , ,

برگزاری کارگاه های با من بخوان و آموزش خلاق در کانون کودکان کار کوشا

با من بخوان

برگزاری کارگاه های با من بخوان و آموزش خلاق در کانون کودکان کار کوشا-تجربه‌ها و گزارش‌ها

به درخواست مسئولان کانون فرهنگی- حمایتی کودکان کار کوشا، برای برگزاری طرح با من بخوان در این کانون،‌ موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ۶ کارگاه با موضوع‌های؛ تکنیک های بلندخوانی کتاب برای کودکان، عناصر داستان، آواورزی، الفبا ورزی و ریاضی آموز ادبی اجرا شد.

مریم اخگری و مهری صفایی از کارشناسان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان این کارگاه‌ها را در ۲ روز برای ۱۵ نفر از مسئولان، مربیان و داوطلبان این مرکز برگزار کردند.
در روز پنجشنبه ۱۳ شهریور،‌ مریم اخگری و مهری صفایی پس از معرفی موسسه،‌ به چرایی اجرای برنامه با من بخوان در این مرکز اشاره کردند و پس از آن درباره این که کتاب تصویری چیست، کتاب‌های خوب و با کیفیت کدامند، به مربیان آموزش دادند. سپس با بلندخوانی دو کتاب به آموزش کارگاهی عناصر داستان پرداختند و مربیان با کارگروهی و عملی به انجام فعالیت‌های پیش،‌ هنگام و پس از کتابخوانی پرداختند. در پایان از سه مربی درخواست شد تا برای کارگاه بعد،‌ فعالیت کتاب‌های دریافتی خود را آماده و اجرا کنند.
روز دوم کارگاه با آموزشگری مریم اخگری در تاریخ ۲۰ شهریور برگزار شد. کارگاه با رفع اشکال کتابخوانی مربیان شروع شد و با  معرفی بسته‌های آواورزی، الفباورزی،‌ کار با واک‌‍ها و تلفظ و بیان درست واک‌ها، چگونگی استفاده از فلش کارت‌ها و لزوم استفاده از فلش کارت‌ها ادامه پیدا کرد. در پایان، کارگاه ریاضی‌آموز ادبی و چگونگی انجام کارهای هنری و خلاق در آموزش ریاضی به کودکان برگزار شد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *