, ,

کودکان پروژه شادی و امید به آینده از “با من بخوان” کتاب هدیه گرفتند!

با من بخوان

کتاب های با من بخوان برای کودکان بیمارستان علی اصغر زاهدان- مهر1394

در اوایل مهرماه ۱۳۹۴ و در ادامه همکاری موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در پروژه شادی و امید به آینده در سیستان و بلوچستان، ۱۵۰ جلد کتاب‌ داستان و ۱۵۰ عدد دفترچه یادداشت از سوی موسسه به کودکان و نوجوانان مبتلا به هموفیلی و تالاسمی ماژور بیمارستان علی اصغر زاهدان اهدا شد تا کودکان و نوجوانان بیشتر به کتابخوانی تشویق شوند.

از آذر ماه سال ۱۳۹۳ برنامه با من بخوان با همکاری موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و انجمن شاه‌پری یاری‌گران زنان سیستان و بلوچستان در بیمارستان علی اصغر زاهدان برای مبتلایان به تالاسمی و هموفیلی به اجرا درآمده است. پروژه‌ی شادی و امید به آینده در چهار فاز فضاسازی اتاق‌های بستری کودکان، قصه‌گویی، ترویج کتاب و کتابخوانی (بلندخوانی) و برگزاری کلاس‌های آموزشی اجرا می‌شود و در حال حاضر فاز سوم این پروژه، یعنی برنامه با من بخوان برای کودکان در این بیمارستان در حال اجرا است. اکنون در این بیمارستان کتابخانه ای برای کودکان و نوجوانان مراجعه کننده بر پاست که از سوی انجمن شاه پری و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان تجهیز شده است.

در پروژه شادی و امید یک ساعت پیش از تزریق خون، مربیان برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۷ سال در دو گروه مجزا بلندخوانی می‌کنند. در نتیجه نه تنها برای کودکان و نوجوانان بلکه برای تمام پرسنل بیمارستان فضایی شاد بوجود آمده است.همچنین کودکان در فاصله بین هر مراجعه به بیمارستان می‌توانند از کتابخانه‌ی بیمارستان کتاب به امانت گیرند.

به سبب استقبال کودکان بیمار و خانواده‌های آنان از فعالیت‌های پروژه شادی و امید به آینده، تعداد اعضای کتابخانه افزایش چشمگیری داشته است و در طول سال گذشته این کودکان به طور پیوسته از کتابخانه کتاب به امانت گرفته‌اند. در آغاز پروژه، فضایی در راه‌پله‌های بیمارستان برای قرار دادن قفسه‌های کتاب، در اختیار انجمن شاه‌پری قرار گرفته بود، اما اکنون اتاقی در مسیر راه بیماران به کتابخانه اختصاص داده شده است که می‌تواند مکان مناسبی برای فعالیت‌های کتابخوانی باشد.

به این ترتیب، پروژه شادی و امید به آینده با هدف پیشگیری از بیماری تالاسمی ماژور در استان توانسته است جایگاهی بر اساس احترام متقابل و اعتماد در میان بیماران و خانواده‌های آنان به دست آورد. از دیگر نکات قابل توجه پروژه شادی و امید بهبود رابطه پدران و فرزندان از راه خواندن کتاب‌های برنامه با من بخوان است.

انجمن شاه‌پری یاری‌گران زنان سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۹۲ با هدف حمایت و تلاش در جهت توانمند نمودن و ارتقا سطح فرهنگی و آموزشی زنان و دختران استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *