, ,

برگزاری کارگاه آموزشی بلندخوانی برای مربیان مراکز کودکان کار

با من بخوان
در روز ۲۴ دی ماه ۱۳۹۳ یکی از کارگاه های آموزشی برنامه با من بخوان در محل کتابخانه انجمن حمایت از کودکان کار مولوی برای ۲۶ نفر از مربیان که در ۸ مرکز کودکان کار در سطح شهر تهران و مناطق حاشیه آن فعالیت می‌کنند، برگزار شد.
بیشتر این مربیان برای نخستین بار بود که در کارگاه‌های آموزشی این طرح شرکت می‌کردند. در این کارگاه یکروزه مربیان با هدف های بلندخوانی وشیوه‌های اجرای آن، عناصر داستان و کتاب‌های الفباورزی و فارسی‌آموز آشنا شدند. ابتدا برای آشنایی بیشتر مربیان با یکدیگر و ایجاد فضایی صمیمی، یک بازی معرفی انجام شد و سپس با هدف مشارکت هر چه بیشتر مربیان بخشی‌هایی از کارگاه‌ها به شیوه بارش فکری به پیش رفت.
در بخش دیگری از کارگاه، سه کتاب بچه باتلاق، چگونه می‌توان بال شکسته‌ای را درمان کرد و پسر ماجراجو بلندخوانی شد و کارشناسان تکنیک‌ها و فعالیت‌های در پیوند با کتاب‌ها را توضیح دادند. سپس مربیان در گروه‌های ۵ نفره بلندخوانی یک کتاب و فعالیت‌های آن را با هم تمرین و تجربه کردند.
پس از بلندخوانی، کارشناسان عناصر داستان را توضیح دادند و از مربیان خواستند تا به شکل گروهی عناصر ادبی داستانی را که بلند خوانی کرده بودند، به شکل یک پوستربسازند که این بخش از کارگاه مورد توجه بسیارمربیان قرار گرفت.
در پایان نیز مربیان با آموزش خلاق کودک محور و کتاب‌های الفباورزی و فارسی‌آموز آشنا شدند.
در حال حاضر در مراکز کودکان کار که در این کارگاه شرکت کرده بودند (آوای ماندگار، پویش، خانه کودک شوش، کانون کوشا،‌کانون شکوفایی استعدادهای کودکان، انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان، جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان، خانه علم فرحزاد) برنامه با من بخوان اجرا می‌شود و نزدیک به ۸۲۰۰ کودک در نشست‌های کتابخوانی این برنامه شرکت می‌کنند. کارشناسان موسسه افزون بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مربیان پیوسته از این مراکز بازدید می‌کنند و از نزدیک به پرسش‌های مربیان پاسخ می‌گویند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *