, ,

کیسه های کتاب “با من بخوان” شادی و امید را به کودکان محک هدیه می کنند!

با من بخوان
mahak5-kh-93-10-29_0

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان روز ۲۰ دی ماه ۹۳ چهارمین کارگاه “با من بخوان” را به درخواست گروه روان‌شناسی بیمارستان محک برای ۱۲ نفر از روانشناسان بخش روان‌شناسی بیمارستان محک برگزار کرد.

نیکوکاران بیمارستان محک از سال ۹۲ بر آن شدند که افزون بر تامین هزینه‌های درمانی کودکان، با اهدای کیسه های “بامن بخوان” که در برگیرنده چندین کتاب با کیفیت است، امید و شادی به کودکان و خانواده‌های آن ها ببخشند و به این شکل مسیر درمان آن‌ها را آسان‌تر کنند. سال گذشته کارشناسان موسسه با برگزاری سه کارگاه رایگان برای داوطلبان کتابخوانی در این بیمارستان به برگزاری بهتر نشست‌های بلندخوانی با کودکان بیمار یاری رساندند. با اجرای موفقیت آمیز برنامه “با من بخوان” در سال پیش، امسال بار دیگر بیمارستان محک با تهیه ۴۰۰ کیسه کتاب در مرداد ماه و هدیه آن به کودکان، در کنار بلندخوانی کتاب ها برای کودکان بستری، به گروه دیگری از کودکان یاری می‌رساند تا دوره‌ی دشوار درمان خود را با لحظه هایی سرشار از شادی و لذت بیامیزند و امید را در قلب های کوچکشان بپرورانند.
برگزاری کارگاه های آموزشی به عنوان بخش جدایی ناپذیر برنامه “با من بخوان”، به افراد داوطلب کتابخوانی از گروه روانشناسی بیمارستان، کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتر از ادبیات کودکان و نقش آن در درمان بهتر کودکان برای آن‌ها کتاب بخوانند و درباره کتاب‌ها با کودکان گفت و گو کنند و کودکان را به انجام فعالیت‌های هنری در پیوند با کتاب برانگیزانند. در چهارمین کارگاه آموزشی “با من بخوان” در بیمارستان محک، شرکت کنندگان به شکل عملی با عناصر داستان و شیوه های کتابخوانی آشنا شدند.
هدف از برگزاری این کارگاه آشنا شدن افراد با عناصر داستان و شیوه های بلندخوانی بود. بخشی از این کارگاه هم بنا به خواست مخاطبان به معرفی کتاب‌ها اختصاص داشت. کارگاه عناصر داستان با بررسی دو کتاب تصویری چه جوری می شود بال شکسته‌ای را درمان کرد و درخت قرمز اجرا شد.
در پایان پیشنهادهایی برای کارگاه های بعدی (کارگاه عناصر داستان پیشرفته، کارگاه نمایش با حضور کودکان محک) و تقویت کتابخانه محک ارائه گردید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *