, ,

استقبال مادران جوان منطقه حصه اصفهان از طرح خواندن با نوزاد و نوپا

با من بخوان

nozadonopa isfahan.hasseh (7)در پی بازخوردهای موفقیت‌آمیز گروه نخست “نوزادان و مادران” در منطقه حصه‌ی اصفهان، دومین گروه مادران و نوزادان به طرح “خواندن با نوزاد و نوپا”‌ی با من بخوان پیوستند.
در گروه دوم نیز شماری از مادران همراه با نوزادان و نوپایان خود، زنان باردار و حتا دختران جوان علاقمند حضور دارند. این برنامه که از سوی انجمن دوستداران کتاب کودک اصفهان در شعبه حصه اجرا می‌شود، به روال همیشگی با برگزاری چندین جلسه آموزشی برای مادران آغاز شده است. در این نشست‌های آموزشی، همچون دوره نخست، مادران با نقش و اهمیت خواندن برای نوزاد، تأثیر آن در پیشرفت آینده فرزندان‌شان و شیوه‌ی کتاب‌خوانی برای نوزاد آشنا می‌شوند.

در دوره دوم مادران شرکت‌کننده با پشتیبانی مالی شماری از نیکوکاران اصفهانی کیسه‌هایی‌ شامل کتاب “خواندن با نوزاد و نوپا”، دو عدد مکعب ابری تصویری و مجموعه‌ی شش‌تایی کتاب‌های مقوایی “نخستین کتابخانه من” دریافت کردند. مادران در نشست‌های آموزشی می‌آموزند که چگونه از محتوای این کیسه به بهترین شکل به سود نوزادان و نوپایان خود بهره گیرند.

طرح خواندن با نوزاد و نوپا در چارچوب برنامه با من بخوان اجرا می‌شود. این طرح بنیان‌های علمی و عملی خود را بر پایه آموزه‌های کتاب “خواندن با نوزاد و نوپا: چگونه به نوزاد و نوپای خود کمک کنیم تا دنیای واژه‌ها را کشف کند؟” نوشته‌ی کارولین بلیک مور و باربارا وستون رامیرز استوار کرده است. این کتاب با ترجمه‌‌ی زهره قایینی از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در راستای اهداف برنامه با من بخوان منتشر شده است. “خواندن با نوزاد و نوپا” راهنمایی است کاربردی که به زبان ساده به مادران و پدران جوان نشان می‌دهد چگونه می‌توانند با داشتن برنامه بلندخوانی روزانه، از دوره نوزادی و نوپایی، رشد همه‌جانبه‌ی فرزندان‌شان را پشتیبانی کنند و آن‌ها را با لذت خواندن آشنا کنند.

 

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *