با من بخوان

بامن بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- آذر 1394پس از دو سال اجرای با من بخوان در خراسان جنوبی در مناطق قائنات، نهبندان، خوسف، درمیان و بیرجند، امسال برنامه با من بخوان به شهرستان بشرویه نیز راه یافت و پایه‌های اول، دوم، سوم و چهارم ، یازده دبستان و پیش‌دبستانی‌های مستقر در این مدارس به این طرح پیوستند. این برنامه که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، با همکاری آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی و پشتیبانی مالی جامعه یاوری فرهنگی در این شهرستان آغاز شده است، در روزهای ۱۲ و ۱۳ آذرماه نخستین دوره کارگاه‌های آموزشی خود را با حضور ۷۰ نفر از مربیان و آموزگاران این شهرستان به سرپرستی مریم اخگری مسئول طرح با من بخوان در جنوب خراسان، برگزار کرد.

در نخستین روز کارگاه‌ها آقایان رضوانیان مدیر آموزش و پرورش شهرستان بشرویه، احسانی معاون آموزش ابتدایی و قایمی کارشناس پیش‌دبستانی استان خراسان جنوبی به مهمانان، مربیان و آموزگاران خوش‌آمد گفتند و به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کردند. در این نشست از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و جامعه یاوری برای اجرای این طرح در این شهرستان قدردانی شد.

در کارگاه های آموزشی  کارشناسان موسسه مهری صفایی ، مریم اخگری و سهیلا فلاح‌پور روش‌های بلندخوانی و انجام فعالیت‌های هنری در پیوند با کتاب و برگزاری نمایش سایه و روش کار با بسته‌های آموزشی آواورزی و الف‌باورزی را آموزش دادند. مربیان و آموزگاران این شهرستان با شرکت در این کارگاه‌ها با «کتاب‌های باکیفیت»، «چگونگی برگزاری نشست‌های کتابخوانی»، «بلندخوانی»، «عناصر داستان» و «ساخت سه نوع ماسک نمایشی»، «نمایش سایه» «ساخت صحنه نمایش » و «ساخت عروسک‌های دستکشی» آشنا شدند.

با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- 1394RWM- khorasan jonobi- 1394-azar 9
با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- 1394 با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- 1394

با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- 1394

امسال در مجموع ۱۲۰۰ کودک در شهرستان بشرویه تحت پوشش طرح با من بخوان قرار گرفته‌اند. در این برنامه با پشتیبانی جامعه یاوری فرهنگی ۳۳۱۰ جلد کتاب، ۳۹۰ دستنامه آموزشی و ۶۷۸۵۰ برگه فعالیت به دست کودکان، مربیان و آموزگاران این شهرستان رسیده است.

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *