, ,

گسترش شوق کتابخوانی در خراسان جنوبی

با من بخوان
kh5-kh-93-11-13
کارشناسان طرح با من بخوان پس از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی در آبان و آذر ٩٣ برای ١١٧ مربی پیش دبستانی و آموزگار کلاس اول، در دی ماه ٩٣ از مدرسه های سه منطقه ی بیرجند، خوسف و درمیان بازدید کردند. در این بازدیدها که از تاریخ ١٣ تا ١٨ دی ماه انجام گرفت، کارشناسان از یک یک مدرسه ها دیدن کردند و از وضعیت و مشکلات این مراکز آگاه شدند.
kh-kh-93-11-13
شهرستان خوسف روستای فدشک
 در این سفر، مسئول اجرایی طرح با من بخوان مریم اخگری و مهری صفایی از کارشناسان موسسه تاریخ ادبیات کودکان، همراه با مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان ها از ۴۴ مدرسه و ٩٠ کلاس درس بازدید کردند و از وضعیت اجرای برنامه در این مناطق آگاه شدند و کتابخوانی را به شکل عملی با کودکان اجرا کردند و به پرسش های مربیان پاسخ دادند.
kh2-kh-93-11-13
شهرستان درمیان روستای ذکری
در هر پیش دبستانی و مدرسه، کودکان با شوق و اشتیاق به دیدار کارشناسان آمدند، برای آن ها نمایش اجرا کردند و با آن ها کتاب خواندند. به گفته ی مسئولان طرح، مربیان و آموزگاران هدف برنامه با من بخوان را به خوبی درک کرده بودند، به گونه ای که در همین فاصله زمانی اندک تاثیر این برنامه بر کودکان و رشد علاقه آن ها به کتاب و ادبیات و خواندن به روشنی آشکار بود.
 kh3-kh-93-11-13
شهرستان درمیان روستای نصرالدین
 در این بازدیدها، آقای قایمی، کارشناس آموزش و پرورش دوره پیش دبستان و دبستان خراسان جنوبی گام به گام کارشناسان طرح را همراهی کرد. پشتیبانی  رئیسان و کارشناسان  آموزش و پرورش در بیرجند، خوسف و درمیان سبب شده است که بازده این طرح در منطقه افزایش یابد.
 kh4-kh-93-11-13
شهرستان خوسف روستای نصرآباد
 kh6-kh-93-11-13
شهرستان درمیان روستای خونیک
در پایان برنامه ی بازدید مدرسه ها، نشست هایی با رئیس آموزش و پرورش و مسئولان شهرستان خوسف و ریاست آموزش و پرورش شهرستان درمیان برگزار شد تا برنامه ی با من بخوان و شیوه اجرای آن توضیح داده شود.
 kh7-kh-93-11-13
شهرستان بیرجند مدرسه ام کلثوم
 kh8-kh-93-11-13
شهرستان درمیان شهر طبس مسینا
این دومین سال است که طرح با من بخوان با پشتیبانی جامعه فرهنگی یاوری و دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در جنوب خراسان اجرا می شود. در سال گذشته این طرح در دو منطقه نهبندان و قاتنات برای ۷۶۰ کودک پیش دبستانی به اجرا در آمد که به سبب موفقیت های به دست آمده امسال این طرح گسترش یافته است و در مجموع ٢٣۵٠ کودک پیش دبستان و سال اول دبستان را تحت پوشش خود قرار داده است. در سال تحصیلی ١٣٩٣-١٣٩۴ برنامه ی «با من بخوان» با همکاری جامعه یاوری فرهنگی و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزون بر دو منطقه ی قاینات و نهبندان، در سه شهرستان بیرجند، خوسف و درمیان در حال اجراست.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *