, ,

مادران جوان شیوه سهیم شدن کتاب با نوزاد را می آموزند

با من بخوان

 در تاریخ ۷ خرداد ماه ۹۴ برنامه با من بخوان، نخستین دوره‌ی آموزشی “خواندن برای نوزاد و نوپا” را در منطقه حصّه‌ی اصفهان با حضور ۱۵ مادر که برخی از آن‌ها نوزادان خود را نیز به همراه داشتند، برگزار کرد.

nozado nopa hesse

در این کارگاه زنان باردار، مادران و مادربزرگ‌هایی که فرزندان زیر دو سال دارند شرکت داشتند و قرار است این گروه به مدت یک سال تحت پوشش این طرح با نوزادان و نوپایان خود کتاب بخوانند و همزمان آموزش ببینند. موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان که بیش از چهار سال است که طرح با من بخوان را در مناطق محروم اجرا می‌کند، این بار به سراغ نوزادان و نوپایان رفته است، زیرا بر این باور است که خواندن را باید از همین سن با کودکان آغاز کرد. مادران و پدران در رشد همه جانبه ذهنی فرزندان خود از دوره نوزادی نقش اساسی دارند. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند آنچه موفقیت آینده آموزشی کودک را تضمین می‌کند، شمار واژه‌هایی است که در هر ساعت یک نوزاد تا دو سالگی می‌شنود.

در نخستین جلسه‌ی این دوره یک ساله، اولین بسته‌ی خواندن برای نوزاد و نوپا با من بخوان شامل کتاب خواندن با نوزاد و نوپا، دو عدد مکعب‌ابری و مجموعه‌ی کتاب‌های مقوایی نخستین کتابخانه من از سوی صندوق توانمندسازی کودکان محروم وابسته به موسسه به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

در این کارگاه درباره توانمندی‌های نوزاد، شیوه‌ی کتابخوانی با نوزاد و سودمندی‌های خواندن برای نوزاد و نوپا گفت‌وگو شد و برای جلسه‌های آینده برنامه‌هایی به مادران برای کار با فرزندان نوزاد و نوپاشان داده شد.

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *