, ,

مشارکت مادران در برنامه با من بخوان قرچک ورامین

با من بخوان

RWM gharchak varamin 1394 (2)

از مهرماه ۱۳۹۴ نشست‌های بلندخوانی طرح با من بخوان در بنیاد کودک شعبه قرچک ورامین برای کودکان پایه‌های اول تا ششم دبستان در گروه های مختلف سنی آغاز شد.

در این نشست‌ها کتاب “داستانک‌های نخودی” برای مقطع اول تا سوم دبستان، کتاب “غول مهربان صحرا” برای مقطع چهارم و پنجم دبستان و کتاب “بردار عقاب،خواهر آسمان” برای ششم دبستان بلندخوانی شد و گفت‌وگوها، بازی‌ها و فعالیت‌های هنری پیش و پس از بلندخوانی در پیوند با این کتاب‌ها، با کودکان به اجرا درآمد.

همزمان با این نشست‌ها، مادرانی که فرزندان‌ خود را برای شرکت در طرح با من بخوان به بنیاد کودک آورده بودند هم در نشست‌های گفت‌وگو و کتابخوانی شرکت کردند.

در این نشست‌ها مادران با طرح با من بخوان و ضرورت کتابخوانی برای کودکان و نقش آن در کسب و تقویت مهارت‌ها و رشد همه‌جانبه آن‌ها آشنا شدند. همچنین در این نشست‌ها با مادران درباره اهمیت مطالعه در خانواده و الگوپذیری فرزندان از والدین و نقش مادران و پدران در علاقه‌مندکردن فرزندان‌شان به کتاب و کتابخوانی گفت‌وگو شد.

RWM gharchak varamin 1394

قرار بر این شد از این پس هنگامی که کودکان به همراه مربیان سرگرم بلندخوانی هستند، مادران نیز کتابی برگزینند، درباره آن وارد بحث وگفت‌وگو شوند و تجربه‌های خود را بیان کنند.
در این نشست‌ها از مادران در مورد موضوع‌های مورد علاقه و مورد نیازشان نظرخواهی شد که بیشتر ‌ آن‌ها علاقه‌مند بودند در زمینه رفتار با کودک و نوجوان مطالعه و گفت‌وگو کنند.

کارشناسان با من بخوان و مدیران بنیاد کودک امیدوارند با عملی شدن این برنامه گامی در جهت ترویج کتابخوانی در میان خانواده‌ها برداشته شود.

با برنامه با من بخوان در بنیاد کودک بیشتر آشنا شویم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *