, , , ,

از مربیان برگزیده طرح با من بخوان خراسان جنوبی در تهران تقدیر شد

با من بخوان

برگزاری کارگاه‌های پیشرفته ادبیات کودکان در اردوی آموزشی و تفریحی مربیان برگزیده خراسان جنوبی.

south khorasan- tehran94-4

جامعه یاوری فرهنگی و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان از تاریخ ۱۴تا ٢٢ مرداد سال ۱٣٩۴ با برگزاری یک اردوی آموزشی-تفریحی، میزبان مربیان و آموزگاران برگزیده خراسان جنوبی بودند که از سال ٩٢ در به طرح “با من بخوان” پیوسته‌اند و در در پایه‌های پیش‌دبستانی و اول دبستان در پنج شهرستان قاین، نهبندان، درمیان، خوسف و بیرجند در استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کردند.

در این اردو ٧٠ نفر از آموزگاران و مربیان در دو نوبت سه روزه راهی تهران شدند و هر گروه در سه روز اقامت خود در کارگاه‌های پیشرفته آموزشی “با من بخوان” شرکت کردند. برای هر گروه در روز نخست کارگاه‌های محیط‌زیست، ادبیات کودکان و کتاب‌های با‌کیفیت، تصویرگری کتاب کودک و آموزش فن‌بیان و بلندخوانی برگزار شد و در روز دوم کارگاه‌های پیشرفته بلندخوانی به اجرا درآمد. در این کارگاه مربیان بر پایه دو سال و اندی تجربه عملی در کلاس‌های خود، توانستند در کنار یکدیگر و درحضور آموزشگران به نقاط قوت و ضعف کار خود پی ببرند. هدف از برگزاری این کارگاه‌ها تشویق مربیان و افزایش توانمندی و اعتماد به نفس آن‌ها در اجرای هر چه بهتر برنامه‌های آینده با من بخوان در منطقه بوده است.

south khorasan- tehran94 south khorasan- tehran94-3

مربیان در طول اقامت خود در تهران از برج میلاد، مجتمع پردیس کوروش، پارک آب و آتش، بازار جدید و قدیم تجریش و چند مکان مذهبی و زیارتی نیز دیدن کردند.

south khorasan- tehran94-2 south khorasan- tehran94-5

طرح با من بخوان در خراسان جنوبی که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و پشتیبانی جامعه یاوری فرهنگی اجرا می‌شود، در سال نخست ۸۰۰ کودک پیش دبستانی در شهرستان‌های قاین و نهبندان را پوشش داد. در سال دوم این شمار به بیش از ۲۵۰۰ کودک در  شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان افزایش یافت. در این مدت ۴۶ کارگاه آموزشی توسط کارشناسان با من بخوان برای ۱٢۵ آموزگار و مربی برگزار شده و ۱۵۰۰۰ جلد کتاب و ۱۱۰۰۰۰ برگه فعالیت در پیوند با کتاب‌ها، در اختیار کودکان قرار گرفته است. همچنین در تابستان گذشته ۲۱ کتابخانه روستایی در مناطق تحت پوشش ایجاد شد که همراه با آموزش کتابداری و تجهیز این کتابخانه‌ها با ۲ هزار و ۸۴۰ جلد کتاب بوده است.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

http://khanak.org/fa/rwm-centers/khorasan-jonoubi/

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *