, ,

مراسم پایان طرح تابستانی با من بخوان در کتابخانه جوادالائمه قائن

با من بخوان

با بهره‌مندی از کتاب‌های با‌کیفیت، کودکان شهرک ولی‌عصر شهرستان قائن، تابستان لذت‌بخش‌تری را پشت سر گذاشتند.

سی‌ام شهریور ماه ۱۳۹۴ مراسم پایان طرح تابستانی با من بخوان در کتابخانه جوادالائمه شهرک ولی عصر قائن برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم قائن، در این مراسم که مددی مسئول نهاد کتابخانه‌های شهرستان هم در آن حضور داشت، ضمن معرفی طرح با من بخوان و هدف‌های آن از مربیان مجری این طرح قدردانی شد.

 در ابتدای تابستان امسال از دو تن از مربیان برگزیده طرح با من بخوان استان خراسان جنوبی، که در دو سال گذشته کارگاه‌های آموزشی با من بخوان را گذرانده و طرح را در مهد کودک و پیش‌دبستانی محل خدمت خود به خوبی پیاده کرده بودند، درخواست شد که طرح با من بخوان را در کتابخانه عمومی جواد الائمه شهرک ولی‌عصر اجرا کنند. به این ترتیب پس از تجهیز این کتابخانه با کتاب‌های باکیفیت توسط موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و به پشتیبانی جامعه یاوری فرهنگی، با همت این دو مربی نزدیک به ۱۰۰ کودک ۳ تا ۱۳ساله در طول سه ماه تابستان تحت پوشش طرح قرار گرفتند.


قدردانی از مربیان - با من بخوان در قائنات/خراسان - شهریور 94 قدردانی از مربیان - با من بخوان در قائنات/خراسان - شهریور 94 

به گفته مربیان و مسئولان کتابخانه جوادالائمه، با اجرای این طرح مشکلات رفتاری کودکان بهبود یافته و مراجعه به کتابخانه برای کتابخوانی و انجام فعالیت‌های در پیوند با کتاب افزایش یافته است. همچنین مجریان طرح گزارش داده‌اند که با اجرای طرح در طول تابستان، کتابخانه شهرک ولی‌عصر با مراجعه کودکان از منطقه‌های دیگر رو‌به‌رو بوده و هر روز شاهد نام‌نویسی و پیوستن چهره‌های تازه به جمع کودکان طرح با من بخوان بوده است.

با علاقه و پیگیری مربیان مجری طرح، در این برنامه سه ماهه، کتاب‌های گوناگونی در گروه‌های مختلف سنی از جمله “دویدم و دویدم”، “داستانک‌های خرگوش حکیم”، “آبی کوچولو”، “افسانه درخت خرما و بزی” و “یک داستان محشر”، بلندخوانی شده و فعالیت‌های در پیوند با آن‌ها مانند، نقاشی، نمایش، ساخت ماسک و گفت‌وگو با کودکان انجام شده است. در این برنامه‌ها تلاش شده تا به ارزش میراث فرهنگی، محیط زیست و بازیافت توجه شود.

مراسم پایانی طرح تابستانی با من بخوان - با من بخوان در قائنات/خراسان - شهریور 94 مراسم پایانی طرح تابستانی با من بخوان - با من بخوان در قائنات/خراسان - شهریور 94 کودکان در حال ساخت ماسک شخصیت‌های کتاب - با من بخوان در قائنات/خراسان - شهریور 94 مراسم پایانی طرح تابستانی با من بخوان - با من بخوان در قائنات/خراسان - شهریور 94                          کودکان در حال نقاشی صحنه‌های کتاب - با من بخوان در قائنات/خراسان - شهریور 94 کودکان در حال ساخت ماسک شخصیت‌های کتاب - با من بخوان در قائنات/خراسان - شهریور 94            

طرح با من بخوان از سال ۹۲ در قاینات، برای ۳۵۰ کودک در ۱۲ مهد و پیش دبستانی در مرکز قاین و روستاهای پیرامون آغاز شد. در خرداد ۹۲ با برگزاری کارگاه آموزش کتابداری ساده همراه با کار عملی، ۹ مرکز پیش دبستانی در این منطقه در تابستان به کتابخانه‌های کوچکی بدل شدند که همه کودکان روستایی از خدمات آن‌ها استفاده کردند. با ادامه این طرح در سال ۹۴-۹۳، اکنون در قاینات ۳۶۰ کودک در ۱۲ مهد و پیش دبستانی زیر پوشش این طرح قرار دارند.

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *