, ,

آغاز ثبت نام همایش «با من بخوان» در هفته‌ی کتاب

با من بخوان

همایش با من بخوان- آبان 1395

هم‌زمان با فرا رسیدن هفته‌ی کتاب، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان همایش دو روزه‌ی «با من بخوان» را برگزار خواهد کرد.

در این همایش که ۲۰ و ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۵ در محل سالن همایش سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی ایران با پشتیبانی و همکاری کتابخانه ملی و شرکت عمران آذرستان، اجرا می‌شود، ضمن معرفی برنامه‌ی «با من بخوان»، گزارش‌هایی از اجرای این برنامه در مناطق دوردست و محروم ارائه خواهد شد و دستاوردها و تجربه‌های برنامه‌های «خواندن با نوزاد و نوپا» و  «تقویت سواد پایه از راه ادبیات» به اشتراک گذاشته می‌شود.
نوش‌آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک و استاد کتابداری و اطلاع رسانی، زهره قایینی، سرپرست برنامه‌ی «با من بخوان» و عضو هیئت مدیره‌ی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان، محمدهادی محمدی نویسنده و پژوهشگر، و ماریت تورن‌کویست، تصویرگر هلندی – سوئدی از سخنرانان اصلی این گردهم‌آیی خواهند بود. (برای اطلاع از عنوان و موضوع سخنرانی‌ها برنامه همایش را ببنید.)

جایزه‌ی «جبار باغچه‌بان، همزاد سیمرغ» که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با پشتیبانی شرکت عمران آذرستان به تازگی پایه‌گذاری شده است، برای نخستین بار در این همایش به ده  آموزگار-مروج خلاق از مناطق دوردست ایران اهدا می شود. این آموزگاران در چارچوب برنامه‌ی «با من بخوان» گام‌های بلند و موثری در راستای ترویج کتابخوانی در میان کودکان برداشته‌اند.

در بخش دیگری از این همایش کارشناسان با من بخوان در میزگردی به موضوع چالش‌های ترویج کتابخوانی در مناطق دور دست می‌پردازند.

در حاشیه این همایش نیز نمایشگاهی از عکس‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای برنامه «با من بخوان» برپاست تا علاقه‌مندان را هرچه بیشتر با اهداف برنامه و اهمیت و تاثیر ادبیات و کتاب کودک در رشد عاطفی، اجتماعی و آموزشی کودکان آشنا کند.

در روز دوم این همایش ماریت تورن‌کویست به واکاوی موضوع «طرح مشکلات بزرگ با کودکان از راه کتاب‌های تصویری» خواهد پرداخت.

شرکت در برنامه‌های همایش برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است. مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این همایش تا تاریخ ۷ آبان‌ماه در نظر گرفته شده است؛ اما به سبب ظرفیت محدود سالن، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام در همایش
برنامه‌ی همایش  

This post is also available in: انگلیسی