,

تقدیر از آموزگاران زاهدان و زابل در همایش پایانی با من بخوان

با من بخوان

در ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ همایش پایانی برنامه «با من بخوان» در شهرهای زابل و زاهدان برگزار شد. در این دو روز طی دو مراسم جداگانه از مربیان و آموزگاران مجری طرح در مناطق زاهدن و زابل قدردانی شد.

در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ برنامه با من بخوان از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با پشتیبانی مالی و همکاری جامعه یاوری فرهنگی و شرکت عمران آذرستان در زاهدان و زابل اجرا شد و آموزگاران و مربیان در کارگاه‌های شناخت ادبیات کودکان، بلندخوانی، نمایش، آواورزی، الفباورزی و مهارت‌های زندگی آموزش دیدند. کارشناسان با من بخوان در پایان دوره، مربیان و آموزگاران را بر اساس میزان شرکت فعال در کارگاه‌ها، شیوه گزارش‌نویسی، فعالیت‌های کلاسی و به کارگیری شیوه‌های خلاق، ارزیابی کردند و براساس این ارزشیابی‌ها، گواهی پایان دوره با من بخوان، در مراسم همایش پایانی به مربیان و آموزگاران اهدا شد.

همایش پایانی با من بخوان- زاهدان- اردیبهشت 1395در همایش پایانی شهر زاهدان که در ۱۸ اردیبهشت در سالن دبستان پسرانه علامه حلی و با حضور آقای نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان و آقای رئیسی رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر استان، دیگر معاونان و کارشناسان اداره آموزش و پرورش و خانم‌ها آرمین و مقدم از کارشناسان با من بخوان در پروژه سیستان و بلوچستان برگزار شد، عکس‌هایی از روند اجرای برنامه به نمایش درآمد.

در این مراسم دو شعر از کتاب الفباورزی، یک شعر از کتاب آواورزی به شکل نمایش و بلندخوانی کتاب «چه و چه و چه، یک بچه» توسط چند تن از دانش‌آموزان عشایری و آموزگارشان به شکل مشارکتی اجرا شد. به این کودکان از طرف موسسه تاریخ ادبیات کودکان و آموزش و پروش استان هدایایی اهدا شد.

همایش پایانی با من بخوان- زاهدان- اردیبهشت 1395 همایش پایانی با من بخوان- زاهدان- اردیبهشت 1395

همایش پایانی با من بخوان- زاهدان- اردیبهشت 1395آقای نخعی در این مراسم ضمن قدردانی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و حامیان برنامه، خاطر نشان کردند که اجرای برنامه با من بخوان محیط مدارس را شادتر کرده است. ایشان در گفته‌هایشان با بیان این نکته که “بهترین یادگیری در لحظات شاد اتفاق می‌افتد”، اظهار امیدواری کردند که هرکس بتواند برای برنامه با من بخوان یک سفیر باشد.

در این همایش خانم آرمین، مسئول پروژه با من بخوان در زاهدن و زابل نیز از آموزگاران، مسئولان و پشتیبانان برای همراهی‌شان با برنامه سپاسگزاری کرد، دریافت جایزه ایبی-آساهی ۲۰۱۶ را به همه تبریک گفت و درباره تاثیر برنامه با من بخوان در پرورش کودکانی پرسشگر، خلاق، اهل گفت‌وگو و دارای تفکر انتقادی و روحیه مشارکت برای حاضران سخن گفت. دو آموزگار و دو مدیر نیز از خاطرات و تاثیرات طرح در مدارس‌شان صحبت کردند. سپس خانم مقدم درباره شیوه‌ ارزشیابی گواهی‌ها توضیحاتی برای حاضران ارائه کرد و در پایان مراسم اهدای گواهی‌ها برگزار گردید.

همایش پایانی با من بخوان- زاهدان- اردیبهشت 1395 همایش پایانی با من بخوان- زاهدان- اردیبهشت 1395

در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ نیز همایش پایانی با من بخوان در شهر زابل، در سالن دبستان هجرت، با حضور معاونان و مسئولان آموزش و پرورش شهر زابل و خانم بهجتی مدیر پروژه شادی و امید برگزار گردید.

در این مراسم خانم سنچولی مدیر کل مجتمع هجرت و خانم بهجتی مدیر پروژه شادی و امید (مجری طرح کتابخوانی برای کودکان مبتلا به تالاسمی و هموفیلی) از تاثیرات برنامه با من بخوان بر کودکان سخن گفتند. چند تن از مدیران و آموزگاران و یکی از کودکان پروژه شادی و امید، نیز به بیان خاطرات به یادماندنی خود از اجرای این برنامه و تاثیرات آن پرداختند. همچنین در این مراسم نمایشی بر اساس کتاب «درخت بخشنده» توسط  دانش‌آموزان پایه سوم اجرا شد.

همایش پایانی با من بخوان- زابل- اردیبهشت 1395 همایش پایانی با من بخوان- زابل- اردیبهشت 1395
همایش پایانی با من بخوان- زابل- اردیبهشت 1395 همایش پایانی با من بخوان- زابل- اردیبهشت 1395
در پایان نیز خانم‌ها آرمین و مقدم در سخنانی از آموزگاران و مسئولان و پشتیبانان برنامه قدردانی کردند و پس از ارائه توضیحاتی درباره شیوه ارزشیابی، گواهی‌های پایان دوره به آموزگاران و مربیان اهدا شد.

مسئولان آموزش و پرورش شهر زابل هم خواستار گسترش برنامه با من بخوان در این منطقه شدند.

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *