معرفی «با من بخوان» در جشن کتابخوانی «کاپیتان بوک» آلمان

با من بخوان

معرفی با من بخوان در جشن کاپیتان بوک آلمان- 1395برنامه‌ی «با من بخوان» امسال در جشن کتابخوانى «کاپیتان بوک» ۲۰۱۶ در شهر «بن» آلمان به شرکت‌کنندگان معرفی شد.

جشن کتابخوانی کاپیتان بوک (کاپیتان کتاب) امسال از ۵ تا ۲۰ نوامبر ۲۰۱۶ با شرکت نویسندگان کتاب‌های کودکان و به همراه نمایشگاهی از کتاب‌های این گروه سنی در شهر بن و حومه‌ی آن برگزار شد. در این جشن که برای چهاردهمین سال برگزار می‌شد،  به همت توبا صابری از شهر کلن آلمان، برنامه‌ی ترویج کتابخوانی «با من بخوان» به حاضران معرفی شد.

جشن کاپیتان بوک به جشن خواندن معروف است و هر سال با استقبال هزاران کودک و نوجوان روبه‌رو مى‌شود. جشن امسال نیز مانند سال‌های گذشته با برنامه‌های مختلفی چون کتابخوانى نویسندگان کتاب‌های کودکان، طراحى، کاردستى، نمایش فیلم، اجرای تئاتر و فروش کتاب‌های کودکان و نوجوانان همراه بود.

معرفی با من بخوان در جشن کاپیتان بوک آلمان- 1395

در این مراسم، هانو فریدریش، هنرپیشه‌ی مشهور آلمانی که لباس کاپیتان بوک را بر تن کرده بود، در کتابخانه‌ی مرکزی شهر بن از میز ویژه‌ی «با من بخوان» بازدید و برای این برنامه آرزوی موفقیت کرد. خانم «کرنه لیا کو ته» مسئول پروژه کاپیتان بوک نیز ضمن ابراز خشنودی از حضور «با من بخوان» در جشن کتابخوانی امسال کاپیتان بوک در کتابخانه مرکزى شهر بن و در مرکز فرهنگى هنرى Brotfabrik، آمادگى این برنامه را براى همکاری‌های بیشتر اعلام کرد.

جشن کتابخوانی «کاپیتان بوک» هرساله در شهر بن به مدت دو هفته برگزار می‌شود. در این جشن، کاپیتان بوک (کاپیتان کتاب) با لباس کاپیتانی خود حضور دارد، در جاهاى مختلفى که برنامه برگزار می‌شود مانند کتابخانه‌ها، مراکز تئاتر و موزه‌ها در میان کودکان حضور پیدا می‌کند و چمدان پر از کتاب خود را باز می‌کند و برای کودکان کتاب می‌خواند، با آن‌ها بازی می‌کند، عکس می‌گیرد و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ می‌دهد. کاپیتان بوک نمادی بین‌المللی برای همه‌ی کودکان و یادآور کاپیتان جیمز کوک (دریانورد بریتانیایی و کاشف قاره‌ی استرالیا) است. هدف این جشن علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب و کتابخوانی است و برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کودکان را به مشارکت فعال تشویق کنند.

در این جشن کودکان تشویق می‌شوند که ببینند، گوش دهند، بخوانند، نقاشی کنند، کشف کنند و خلاقیت‌های خود را افزایش دهند و با خاطره‌ای زیبا به خانه‌شان بازگردند.

معرفی با من بخوان در جشن کاپیتان بوک آلمان- 1395 معرفی با من بخوان در جشن کاپیتان بوک آلمان- 1395 معرفی با من بخوان در جشن کاپیتان بوک آلمان- 1395

This post is also available in: انگلیسی