, ,

پاکسازی روستای محمودآباد از زباله به همت کودکان خانه فرهنگ

با من بخوان- جمع آوری زباله - محمودآباد شهرری- خرداد 95روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه ۹۵ به مناسبت هفته محیط زیست و روز جهانی محیط زیست، کودکان خانه فرهنگ محمودآباد در برنامه جمع‌آوری زباله و پاکسازی روستا شرکت کردند. در این برنامه که در راستای ترویج فرهنگ زیست‌محیطی اجرا شد، در مجموع نزدیک به ۲۰۰ نفر شامل کودکان در گروه‌های سنی مختلف به همراه مادرانشان، سه نفر از پدران، مربیان خانه فرهنگ محمودآباد، کارشناسان «با من بخوان» و شماری از مهمانان شرکت داشتند.

برنامه در ساعت ۱۰ صبح آغاز شد و به هر نفر کیسه، ماسک و دستکش داده شد. نخست زباله‌های  اطراف یکی از کوره‌پزخانه‌ها که محل زندگی شماری از ساکنان بود، جمع‌آوری شد. سپس گروه به درون روستا رفتند و سطح روستا را از زباله‌ها و پسماندها پاکسازی کردند. شرکت‌کنندگان در حال حرکت با سردادن  شعار “آسمان آبی، هوای پاک حق همه‌ی ماست” باعث جلب توجه اهالی شدند. پس از پایان یافتن کار پاکسازی، گروه به پارک نزدیک روستا رفتند و کودکان با آب‌بازی، این روز را با خاطره‌ای شاد و به یادماندنی به پایان بردند. کودکان و خانواده‌ها از این برنامه استقبال زیادی کردند و  خواهان ادامه برنامه‌هایی از این دست شدند. در پایان هم از شرکت‌کنندگان در خانه فرهنگ پذیرایی شد.

با من بخوان- جمع آوری زباله - محمودآباد شهرری- خرداد 95
با من بخوان- جمع آوری زباله - محمودآباد شهرری- خرداد 95 با من بخوان- جمع آوری زباله - محمودآباد شهرری- خرداد 95
سازمان ملل متحد با هدف افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسئولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌ جانوری، روز ۵ ژوئن را به عنوان روز جهانی محیط زیست اعلام کرده است. در ایران هم به مناسبت روز جهانی محیط زیست، ۱۵ تا ۲۱ خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

یکی از اهداف بنیادین «با من بخوان» نیز برگزاری کارگاه‌های محیط زیست برای مربیان و افزایش دانسته‌ها و احترام کودکان نسبت به محیط زیست است. در برنامه «با من بخوان» کودکان با خواندن کتاب‌هایی با موضوعات زیست‌محیطی و انجام فعالیت‌های در پیوند با این کتاب‌ها، نسبت به حفظ محیط زیست و اهمیت وابستگی موجودات زنده به یکدیگر، حساس‌تر می‌شوند.

This post is also available in: انگلیسی