جایزه‌ی جبار باغچه‌بان

با جایزه‌ی جبار باغچه‌بان آشنا شویم:
🔸
به بزرگی نام سیمرغ و نام جبار باغچه‌بان، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برای ترویج خواندن و سوادآموزی پایه از راه ادبیات کودکان، جایزه‌ای را به نام «جبار باغچه‌بان، همزاد سیمرغ» بنیان گذاشته است که نخستین دوره‌ی آن در ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۵ همراه با برگزاری نخستین همایش بزرگ «با من بخوان» برگزار و ۱۰ ترویجگر برگزیده‌‌ی این دوره معرفی شدند.
🔸
برگزیدگان این جایزه از میان آموزگاران برنامه‌ی «با من بخوان» برگزیده شده‌ا‌ند که توانسته‌اند این برنامه را با کوشش و ابتکارهای فردی ژرفا ببخشند یا مسئولیت ویژه‌ای در انجام آن داشته‌اند. در آبان ماه ۱۳۹۵ طی مراسم ویژه‌ای در همایش «با من بخوان»، به هر کدام از برگزیدگان جایزه نقدی و تندیس «جبار باغچه‌بان، همزاد سیمرغ» اهدا شد.
سیمرغ، این پرنده‌ی مهربان اساطیری، نخستین آموزگار کودکان با نیازهای ویژه است و می‌توان‌ گفت جبار باغچه‌بان در دنیای واقعی، همزاد سیمرغ است، کسی که در روزگار خِرَدباوری، به کودکان با نیازهای ویژه و فراموش‌شده توجه کرد و آن‌ها را چون سیمرغی جاودان دانه‌ی مهر و آگاهی داد. آموزگاران برگزیده‌ی «با من بخوان» نیز این امکان را فراهم کرده‌اند تا در دستان کوچک کودکان مناطق محروم، خورشید آگاهی گذاشته شود و راه زندگی آن‌ها به سوی روشنی‌ها کمی هموارتر گردد، و ازاین رو شایسته‌ی ستایش و دریافت این جایزه بوده‌اند.
🔸
شرکت عمران آذرستان، پشتیبان و یاور موسسه و برنامه‌ی «بامن بخوان» مسئولیت پشتیبانی از این جایزه را برعهده دارد تا شاید آموزه‌ای باشد برای دیگر نهادهای صنعتی و مالی که به سهم خود در برنامه‌های فرهنگی مشارکت بسزا داشته باشند.

 

این آموزگاران می‌کوشند تا کودکان، آن چشمان درخشان‌درخشان و آن گوش‌های نیوشای‌نیوشا، لذت شنیدن داستان و ترانه را بر جان کوچک خویش مزه‌مزه کنند.

تجربه‌ها و دستاوردهای این مربیان و آموزگاران دلسوز و خلاق را در آینده در کانال تلگرام با من بخوان دنبال کنید: @khanak_org

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *