راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «کیت، گربه و ماه»

راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «کیت، گربه و ماه»

معرفی دفترچه‌ی راهنمای خواندن کتاب «کیت، گربه و ماه»، تهیه شده در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در راستای پشتیبانی برنامه «با من بخوان»، دفترچه‌های راهنمای خواندن و فعالیت‌های مربوط به‌ کتاب‌های برگزیده از سوی کارشناسان موسسه و شورای کتاب کودک را تهیه کرده و در دسترس مخاطبان قرار داده است تا خانواده‌ها، مربیان، آموزگاران و کتابداران را در زمینه چگونگی سهیم شدن کتاب با کودکان راهنمایی کند.

درباره‌ی کتاب «کیت، گربه و ماه»:

نویسنده: دیوید الموند، تصویرگر: استفن لامبرت. مترجم: ناهید معتمدی. تهران: انتشارات مبتکران

گروه سنی: ۴ سال به بالا

معرفی کتاب:

کتاب کیت، گربه و ماه، کتاب تصویری داستانی از گونه تخیلی است. این کتاب اثر دیوید آلموند است که در سال ۲۰۱۰ جایزه هانس کریستین اندرسن را از آن خود کرد. داستان درباره‌ی دختر بچه‌ای است به نام کیت که در یک شب مهتابی در حالی که صدای گربه‌ای را از روی دیوار باغ پشت خانه‌شان می‌شنود به خواب می‌رود. از آن پس کیت در رویای خود به گربه‌ای بدل می‌شود، از خانه بیرون می‌رود و تا صبح که از خواب بیدار می‌شود با گربه‌ی روی دیوار به تماشای طبیعت زیبای پیرامون خانه‌شان می‌رود. تماشای منظره‌های زیبا در زیر نور مهتاب که نورها و سایه‌ها را به زیباترین شکل بازتاب داده است، کودکان مخاطب را نه تنها به تماشای تصویرهای زیبا و خیال‌انگیز این کتاب تشویق می‌کند، بلکه آن‌ها را بر می‌انگیزاند که در یک شب مهتابی مانند کیت به تماشای باغ، باغچه یا کوچه‌های پیرامون خود بروند.

درباره‌ی دفترچه‌ی راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «کیت، گربه و ماه»:

این راهنما به کمک خانواده‌ها، مربیان، کتابداران و… می‌آید تا بتوانند علاوه بر بلندخوانی داستان به بهترین نحو، تخیل و حس دیداری کودکان را با گفت‌وگو و فعالیت‌های متنوع پرورش دهند. همچنین در راستای تقویت مهارت‌های دست‌ورزی کودکان، راهنمای ساخت اریگامی گربه در این دفترچه قرار گرفته است.

در قسمتی از این راهنما می‌خوانیم:

از کودک بخواهید که فرض کند بالای پشت بام ایستاده است یا از طبقه بالا از پنجره به پایین نگاه می‌کند. از بالا آدم‌ها، ماشین‌ها، درخت‌ها و… را چگونه می‌بیند؟ از او بخواهید آنچه می‌بیند را نقاشی کند. برای این که به کودکان کمک کنید که از یک نما از دید بالا تجسم درستی داشته باشد، چند تصویر و عکس که از زاویه دید بالا از هلیکوپتر یا هواپیما گرفته شده است پیدا کرده و به او نشان دهید.

با دیگر فعالیت‌ها در دفترچه راهنمای فعالیت‌های کتاب کیت، گربه و ماه آشنا خواهید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *