امروز برای کودکان شیفت صبح روز متفاوتی بود.

با یک کتاب جدید و یک شخصیت جدیدی (عنکبوت) آشنا شدند.

کودکان بعد از ورود به کلاس با راهنمایی مربیان به گوشه‌ی جدیدی از کلاس رفتند اما نمی‌دانستند که این گوشه مختص چه کتابی است.

پس از نشستن کودکان، مربیان به شیوهٔ لب‌خوانی حضور وغیاب را انجام دادند. همه کودکان با دقت زیادی به دهان مربی نگاه می‌کردند و سریع اسم لب زده شده از سمت مربی را تکرار می‌کردند و شخص نام برده شده حضورخود را اعلام می‌کرد.

بعد از آن، با کودکان در مورد “آهو”صحبت کردیم از زیستگاه آن حیوان گرفته تا خوراک و نوع حرکتش. حتی از آن‌ها پرسیدیم آهو پستاندار است یا تخم گذار؟ همه گفتند پستاندار. یکی از مربیان پرسید از کجا می‌دانید پستاندار است؟ امیرعباس گفت: چون شکمش بزرگ می‌شود و بعد از به دنیا آمدن از مادرش شیر می‌خورد، جواب جالبی داد.

بعد شعر “آهویی دارم خوشگله” با اجرای حرکات اشاره با کودکان خواندیم.

برای درک بهتر واک (آ) آینه را بدست کودکان دادیم تا خود را در آینه ببیند و صداکشی کنند و دست خود را در رانشگاه‌شان گذاشتند، با هر صداکشی به گفته کودکان رانشگاه آن‌ها می‌لرزید.

برای یادگیری هر چه بهتر این واک با گفتن چند چیستان (آتش، آسمان، آبنبات…) که جواب آن‌ها با آ شروع می‌شد به کودکان در این امر کمک کردیم. بعد از اینکه با کودکان این واک را چندین بار تکرار کردیم و نوشتاری آن را نیز بر روی تخته نوشتیم، کتاب الفباورزی را بازکرده و شروع به خواندن داستانک اول کردیم.

کودکان با دقت زیاد به داستانک گوش می‌دادند و هرجا که واک آ ازسمت مربی کشیده می‌شد کودکان دست می‌زدند.

بعد از بلندخوانی، تصویرخوانی کتاب صورت گرفت. سپس فلش کارت مربوط به واک آ را آوردیم و شعر آن را تمرین کردیم.

بعد از آشنایی کودکان با واک مورد نظر امیرعباس با حرکت دست و بدنش خود را شبیه به آ کرد خیلی کار جالب و زیبایی انجام داد، بعد از آن به پیشنهاد خود کودکان دو تن از آن‌ها روی زمین خوابیدن و واک آ را با حرکت بدنشان درآوردند.

امروز به دلیل آموزش اولین واک حروف الفبا تغذیه کودکان “آش” بود.

مربیان: شریفی، عبدالله زاده، آقایی

بیشتر بخوانید: