با من بخوان در افغانستان

آموزگاران و دانش‌آموزان مزارشریف سال نو تحصیلی را با انگیزه آغاز می‌کنند!

تعطیلات مدارس افغانستان در فصل زمستان است و سال تحصیلی در این کشور هم‌زمان با نوروز و سال نو شمسی، در فروردین ماه آغاز می‌شود. در ادامه‌ی اجرای برنامه‌ی با من بخوان در افغانستان، مرحله‌ی دوم این برنامه در سال جدید با پیوستن پنج مدرسه در منطقه‌ی مزارشریف پی گرفته شده است.

با من بخوان در افغانستان

از تابستان ۱۳۹۵ مسئولان بنیاد کودک افغانستان، علاقه‌مندی خود را به اجرای برنامه‌ی «با من بخوان» در مزارشریف اعلام کردند و پس از آن توافق شد که موسسه‌‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با اهدای کتاب‌های باکیفیت به کودکان مزارشریف و آموزش مربیان و آموزگاران، آنان را در برگزاری نشست‌های بلندخوانی و آموزش سواد پایه پشتیبانی کند. در فاز نخست نشست‌های بلندخوانی و آموزش سواد پایه از راه ادبیات، برای شماری از کودکان زیر پوشش بنیاد کودک افغانستان در منطقه‌ی مزارشریف در دفتر بنیاد کودک به اجرا درآمد.

با من بخوان و بنیاد کودک افغانستان می‌کوشند از راه ادبیات و کتابخوانی، کودکان مزارشریف را در راه ساختن جامعه‌ای دور از خشونت توانمند سازند.

با من بخوان و بنیاد کودک افغانستان می‌کوشند از راه ادبیات و کتابخوانی، کودکان مزارشریف را در راه ساختن جامعه‌ای دور از خشونت توانمند سازند.

پس از اجرای فاز نخست، در بهار امسال «با من بخوان» موفق شده‌ است نزدیک به ۱۰۰۰ دانش‌آموز پایه‌های اول و دوم و سوم، را در ۵ مدرسه منطقه‌ی مزارشریف زیر پوشش‌ قرار دهد. در همین راستا در فروردین ۱۳۹۶ دفتر بنیاد کودک افغانستان میزبان آموزگاران و مدیران این  مدارس بود و دو تن از کارشناسان آموزش‌دیده‌ی باین بنیاد، با برگزاری سمیناری آموزشی این آموزگاران و مدیران را با برنامه‌ی «با من بخوان» و شیوه‌ی اجرای آن آشنا کردند. بدین ترتیب اکنون این آموزگاران هر هفته، نشست‎های بلندخوانی و آموزش خلاق سواد پایه  را در مدارس خود برگزار می‌کنند.

با توجه به نیاز منطقه مسئولان «با من بخوان» و بنیاد کودک امیدوارند که از راه ادبیات و کتابخوانی بتوانند افزون بر تقویت سواد پایه‌، این کودکان را با مهارت‌ها و ارزش‌های زندگی آشنا کنند و آنان را در راه گره‌گشایی از دشواری‌های زندگی و ساختن جامعه‌ای به دور از خشونت توانمند سازند.

«با من بخوان» در این راه از کمک و پشتیبانی نهادهای دوستدار کودک استقبال می‌کند.

 

لینک این پست در کانال تلگرام با من بخوان: +

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *