دستنامه‌ی کارگاه شناخت عناصر داستان

دستنامه‌ی کارگاه شناخت عناصر داستان

شناخت عناصر داستان به مربیان، آموزگاران و والدین معیاری برای سنجش، ارزیابی و انتخاب کتابهای باکیفیت می‌دهد و در بلندخوانی کتاب‌ها به کمک مربیان می‌آید. درک درست عناصر ادبی کمک می‌کند تا درک بهتری از محتوای کتاب داشته باشیم، از کتاب بیشتر لذت ببریم و در انتقال این لذت به کودکان تواناتر شویم. در واقع عناصر ادبی راه ارتباط نویسنده‌ی کتاب با مخاطب است و طبیعی است که با آگاهی از این عناصر، مخاطب ارتباط بهتری با کتاب برقرار می‌کند. این دستنامه نیز در راستای شناخت این عناصر طراحی شده است.

دستنامه‌ی کارگاه شناخت عناصر داستان

این دستنامه برای خانواده‌ها، مربیان کودک، کتابداران و سایر علاقمندان به این حوزه طراحی شده است. ابتدا عناصر مختلف داستان به زبان ساده معرفی می‌شوند و سپس به نکات و فعالیت‌هایی برای سهیم کردن کودکان و نوجوانان در این عناصر اشاره می‌شود. با استفاده از این فعالیت‌ها، کودکان با پیرنگ، شخصیت‌پردازی و صحنه‌پردازی آشنا می‌شوند و از این طریق، از داستان‌ها لذت بیشتری خواهند برد.

در بخشی از این دستنامه می‌خوانید:

ساخت گردنبند عناصر داستان

می‌توانید به همراه کودکان با مهره‌های رنگی و یا وسایل بازیافتی و تصاویری از عناصر داستان، گردنبند عناصر داستان را بسازید. این کار به کودک در درک توالی رخدادها و پیوند عناصر داستان با یکدیگر یاری می‌رساند. ابتدا…

2 پاسخ
    • کارشناس با من بخوان گفته:

      سلام و روز شما بخیر
      برای خرید دستنامه‌ها و بسته‌های آموزشی می‌توانید به سایت hodhod.com بروید. با پیک برای تهران و با پست برای همه جای ایران فرستاده می‌شود.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *