راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «می‌خوایم یه خرس شکار کنیم»

راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «می‌خوایم یه خرس شکار کنیم»

معرفی دفترچه‌ی راهنمای خواندن کتاب «می‌خوایم یه خرس شکار کنیم»، تهیه شده در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

موسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در راستای پشتیبانی برنامه‌ی «با من بخوان»، دفترچه‌های راهنمای خواندن و فعالیت‌های مربوط به‌ کتاب‌های برگزیده از سوی کارشناسان موسسه و شورای کتاب کودک را تهیه کرده و در دسترس مخاطبان قرار داده است تا خانواده‌ها، مربیان، آموزگاران و کتابداران را در زمینه‌ی چگونگی سهیم شدن کتاب با کودکان راهنمایی کند.

درباره‌ی کتاب «می‌خوایم یه خرس شکار کنیم»:

نویسنده: هلن اکسنبری. تصویرگر: مایکل روزن. مترجم: طاهره آدینه‌پور. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.

گروه سنی: پیش‌دبستان و سال‌های اول و دوم دبستان

معرفی کتاب:

«می‌خوایم یه خرس شکار کنیم» یک کتاب تصویری داستانی است. کتاب‌های تصویری کتاب‌هایی هستند که متن و تصویر با کمک یکدیگر داستان را روایت می‌کنند. داستان «می‌خوایم یه خرس شکار کنیم» درباره‌ی پدری با چهار فرزندش است که برای شکار خرس سفری خیالی را آغاز می‌کنند. از علف‌های بلند و رودخانه و راهی پر از گل و شل گذر می‌کنند، جنگل تاریک را پشت سر می‌گذارند و از میان توفان به غاری می‌رسند که گویا خرسی در آنجا لانه دارد.

درباره‌ی دفترچه‌ی راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «می‌خوایم یه خرس شکار کنیم»:

هدف از فعالیت‌های پیشنهادی این راهنما برای بلندخوانی این کتاب، رشد تفکر انتقادی، مهارت‌های سوادآموزی و زبانی در کودک است. همچنین فعالیت‌هایی برای پرورش مهارت‌های نمایشی و هنری و آموزش توالی رخدادهای داستان در این راهنما معرفی شده‌اند.

در قسمتی از این راهنما می‌خوانیم:

فعالیتی برای گسترش واژگان و شناخت مفاهیم

برای آنکه کودکان پیش‌دبستانی یا سال‌های نخست با واژه‌ها و نام‌های بیشتری آشنا شوند، برگه‌هایی در این بسته قرار گرفته‌اند که کودکان را به فعالیت بیشتر تشویق می‌کنند. در این بسته برگه‌های شماره یک و دو و سه / ۱ و ۲ و ۳ الگوهای خوبی برای ساختن تصویرهایی نمادین و ساده شده برای هر محیط طبیعی هستند. کودکان را تشویق کنید که واژه‌های علف – آب – رودخانه – جنگل – گل و لای – کولاک برف – خرس – غار و خانه را روی برگه دیگر بیابند و در زیر هر تصویر بچسبانند. (می‌توانید از کودکان پیش‌دبستانی بخواهید که هر تصویر را شناسایی کنند و شما نام آن تصویر را به او بدهید تا زیر تصویر بچسبانند.)

با ادامه‌ی این فعالیت و دیگر فعالیت‌ها در دفترچه راهنمای فعالیت‌های کتاب می‌خوایم یه خرس شکار کنیم آشنا خواهید شد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *