راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «پسر ماجراجو»

راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «پسر ماجراجو»

معرفی دفترچه‌ی راهنمای خواندن کتاب «پسر ماجراجو»، تهیه شده در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

موسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در راستای پشتیبانی برنامه‌ی «با من بخوان»، دفترچه‌های راهنمای خواندن و فعالیت‌های مربوط به‌ کتاب‌های برگزیده از سوی کارشناسان موسسه و شورای کتاب کودک را تهیه کرده و در دسترس مخاطبان قرار داده است تا خانواده‌ها، مربیان، آموزگاران و کتابداران را در زمینه‌ی چگونگی سهیم شدن کتاب با کودکان راهنمایی کند.

درباره‌ی کتاب «پسر ماجراجو»:

نویسنده: بئاتریس فونتانل. تصویرگر: مارک بوتاوان؛ مترجم: مرجان حجازی‌فر. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.

گروه سنی: ۱۰-۱۲ سال

معرفی کتاب:

کتاب «پسر ماجراجو» داستان طنزآمیز دعواها و زد و خوردهای هر روزه‌ی پسری به نام گوستاو تلوش در مدرسه و کوچه و خیابان است که از زبان خود او روایت می‌شود. البته گوستاو در دعوا برای خودش قانون‌هایی دارد که حاصل تجربه‌های فراوان او در این زمینه است. موضوع اصلی این کتاب، دعوا و زد و خورد در میان کودکان، (که گریزناپذیر به نظر می‌رسد) و پیامدهای آن، از جمله آسیب به کودکان طرف دعوا، نارضایتی مادران و پدران و مسئولان مدرسه است. اما شخصیت اصلی کتاب که در دعوا قانو‌‌ن‌های خودش را رعایت می‌کند سرانجام راهکار مناسبی پیدا می‌کند و می‌کوشد کم کم راه تازه‌اش را برای تخلیه‌ی خشم و انرژی منفی خود، جایگزین دعوا کند.

درباره‌ی دفترچه‌ی راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «پسر ماجراجو»:

این راهنما شامل توصیه‌هایی مربوط به هنگام بلندخوانی کتاب و فعالیت‌هایی برای پس از اتمام بلندخوانی است. این فعالیت‌ها به کودکان در آموختن مهارت برقراری روابط صلح‌آمیز و دوستانه با دیگران، همراه با بردباری، در خانه، مدرسه و جامعه کمک خواهند کرد.

در قسمتی از این راهنما می‌خوانیم:

برای انجام این فعالیت ۵-۶ قطعه مقوای بزرگ لازم است. بهتر است مقواها یا سفید یا به رنگ‌هایی باشند که هم جلب توجه کنند و هم بتوان نوشته‌های روی آن‌ها را خواند. از هر گروه بخواهید با همفکری و مشورت، آیین‌نامه‌ای شامل یک رشته مقررات که باید هنگام دعوا آن‌ها را رعایت کنند، بنویسند. در پایان، کار همه‌ی گروه‌ها را جمع کنید و از نماینده‌ی هر گروه بخواهید به جلوی کلاس بیاید و آیین‌نامه‌ی گروه خود را بخواند. وقتی همه‌ی گروه‌ها آیین نامه‌ی خود را خواندند، از کودکان بخواهید رای بدهند که کدام آیین‌نامه کامل‌تر است. البته…

با ادامه‌ی این فعالیت و دیگر فعالیت‌ها در دفترچه راهنمای فعالیت‌های کتاب پسر ماجراجو آشنا خواهید شد.


دانلود دستنامه کتاب «پسر ماجراجو»


دانلود (PDF , HandBook_ReadWithMe_Pesare_majarajou.pdf)


لینک خرید  کتاب «پسر ماجراجو» از سایت هدهد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *