موزه کودک، ایرانک

ایرانک (ایران کودکی) یکی از تارنماهای «موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان» است که در سال ۱۳۸۵با نام بانک اطلاعات فرهنگ و ادبیات کودکان ایران راه‌اندازی و رونمایی شد.
https://t.me/khanak_org/183

از سال ١٣٩٠ ایرانک به دو بخش «پایگاه داده‌ها» و «موزه مجازی» تقسیم شد. هدف از این پیوند آن بود که هریک از این بخش‌ها نیمرخی از یک سیمای یگانه به شمار می‌روند که در ارتباط با هم دنیای کودکی را بهتر به نمایش می‌گذارند.

بخش «پایگاه داده‌های» ایرانک با هدف دستیابى پژوهشگران، دانشجویان، استادان‌، نویسندگان‌، تصویرگران، کتابداران و همه دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان فرهنگ و ادبیات کودکان که نیاز به چنین یافته‌ها و اطلاعاتی دارند، پایه‌ریزى شده است.

بخش موزه مجازی ایرانک با این هدف راه‌اندازی می‌شود که میان آنچه از میراث کودکی در سرزمین ما برجا مانده با جامعه فرهنگی و دوستداران دنیای کودکی پیوند برقرار شود. نمایش این آثار در دنیای مجازی به جامعه دوستدار کودکی کمک می‌کند که ارزش منابع و اسناد یا پدیدارهای زیستی و فرهنگی این گروه سنی را دریابند و ازاین منابع و اسناد به درستی نگه‌داری کنند یا در اختیار سازمان های تخصصی مانند «موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان» بگذارند تا افزون بر مطالعات پژوهشی بر روی آن‌ها، ثبت و با روشی علمی در مکانی امن نگه‌داری شوند.

برای اطلاعات کامل‌تر به وبسایت ایرانک مراجعه کنید:
iranak.org

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *