کارگاه «نمایش برای کودکان» اسفندماه ۱۳۹۶ برگزار می‌شود

کارگاه «نمایش برای کودکان» اسفندماه ۱۳۹۶ برگزار می‌شود

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، کارگاه «نمایش» را به عنوان فعالیت مناسب پس از بلندخوانی برای کودکان، در دو روز ویژه مربیان، آموزگاران و کتابداران برگزار می‌کند.

اجرای نمایش یکی از موثرترین فعالیت‌های مناسب پس از بلندخوانی کتاب در فراگیری هرچه‌بیشتر است. کودکان با انتخاب کتاب و بحث و گفت‌وگو درباره محتوای کتاب، با جزئیات متن کتاب بیشتر آشنا می‌شوند و با اجرای نمایشِ آن لذت بیشتری می‌برند که این سبب می‌شود جست‌وجوی بیشتری برای یافتن داستان‌های متفاوت برای نمایش‌های بیشتر داشته باشند، به واسطه این تلاش، با کتاب‌های متنوع و واژگان بیشتر آشنا شوند و در سخن گفتن مهارت بیشتری بیابند.

سرفصل‌های اصلی کارگاه

در این کارگاه، روش‌های گوناگون اجرای نمایش‌های مختلف به‌عنوان فعالیتی مناسب پس از بلندخوانی کتاب برای کودکان به مخاطبان در دو بخش تئوری و عملی معرفی می‌شود.

 

نمایش برای کودکان

کارگاه نمایش ۱

روز نخست کارگاه اختصاص دارد به ارائه مطالبی در پیوند با سرفصل‌های زیر:

  • تئوری، بدن و بیان
  • چگونگی ساخت عروسک انگشتی و صحنه‌سازی
  • چگونگی ساخت ماسک و اجرای نمایش

نمایش

کارگاه نمایش ۲

  • معرفی چند تکنیک نمایش عروسکی
  • ساخت عروسک دستکشی، صحنه‌سازی و اجرای نمایش
  • نمایش فیلمی از تجربه‌های مربیان و آموزگاران از اجرای فعالیت‌های کارگاه در کلاس درس

گفتنی است در بخش طراحی و اجرا در این کارگاه، کتاب‌های «مرغ سرخ پاکوتاه»، «رفتم به باغی»، «داستانک‌های خرگوش حکیم»، «آدم کوچک و خواب‌های بزرگ» و کتاب «دویدم و دویدم» معرفی خواهد شد.

لازم به ذکر است تمامی ابزار و لوازم کارگاهی مورد نیاز در بخش عملی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

هزینه این کارگاه ۱۹۰ هزار تومان است که در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۶ از ساعت ۹ تا ۱۵:۰ در خانه «با من بخوان» و آموزش خلاق خانواده مافی واقع در تهران، خیابال جمال‌الدین اسدآبادی، خیابان بیست و دوم، پلاک ۹، زنگ ۱ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارگاه می‌توانند با شماره ۹۱۹۸۷۱۰۳۶۴ تماس بگیرند یا در درخواست خود را به تلگرام این شماره ارسال کنند و برای ثبت‌نام آنلاین به نشانی زیر مراجعه کنند:

ثبت‌نام در کارگاه

«با من بخوان» برنامه‌ایست که از سال ۱۳۹۰ زیر نظر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به ترویج کتابخوانی با کودکان محروم و کودکان در بحران می‌پردازد. این برنامه بر پایه شعار اصلی «همه کودکان حق دارند کتاب‌های باکیفیت بخوانند» بنا شده است. کارگاه «نمایش خلاق» از جمله کارگاه‌های برنامه ترویج کتابخوانی «با من بخوان» است که در بخش هنر برای مربیان و آموزگاران مناطق تحت پوشش این برنامه به اجرا درمی‌آید.

گزارش اجرای کارگاه «نمایش برای کودکان» در آذرماه ۱۳۹۶

 

ادبیات کودکان

کارگاه نمایش

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *