در سوگ از دست دادن نظریه‌پرداز برجسته سوادآموزی جهان و پشتیبان راستین برنامه با من بخوان

در سوگ از دست دادن نظریه‌پرداز برجسته سوادآموزی جهان و پشتیبان راستین برنامه با من بخوان

انجمن بین‌المللی سوادآموزی و برنامه‌ی «با من بخوان»، سوم فوریه ۲۰۱۸ انسانی بزرگ، معلمی تاثیرگذار و پشتیبانی خستگی‌ناپذیر، دکتر ویلیام تیل را از دست داد.

دکتر ویلیام تیل، پروفسور رشته آموزش و پرورش و سوادآموزی، پژوهشگر و رئیس دانشگاه ایلینوی در مرکز سوادآموزی شیکاگو بود.

ویلیام تیل از بانیان نظریه سواد شکوفایی در جهان است که تاکید دارد سوادآموزی با تولد کودک باید آغاز شود و خانواده‌ها و مربیان با به‌کارگیری ادبیات کودکان می‌توانند به رشد سوادی که در این دوره زمانی در کودکان شکفته می‌شود، یاری رسانند. دکتر ویلیام تیل در دوران زندگی خود بیش از ۱۵۰ نشریه تخصصی منتشر کرد و از سخنرانان برجسته‌ای به شمار می‌رفت که به‌عنوان سخنران اصلی در کنفرانس‌های ۲۵ کشور جهان شرکت داشت.

دکتر تیل که به سوادآموزی از راه ادبیات کودکان باور عمیق داشت به موضوع گسترش سواد شکوفایی در میان خانواده‌های کم‌درآمد و محروم در سراسر جهان بسیار حساس بود و تلاش می‌کرد که با انتقال تجربه‌های خود به کارشناسان و مربیانی یاری برساند که برای از میان برداشتن نابرابری در امر سوادآموزی در سراسر جهان تلاش می‌کنند. او به معنای واقعی در امر سوادآموزی یک راهنما و پیش‌گام بود.

ویلیام تیل همواره همراه و پشتیبان راستین برنامه «با من بخوان» بود. او در نامه‌ای به داوران جایزه ایبی‌آساهی در سال ۲۰۱۶ نوشت: «با من بخوان تمامی ویژگی‌هایی را که داوران جایزه ‌ایبی آساهی انتظار دارند داراست. این برنامه نشان داده است که می‌تواند الگوی مناسبی برای بسیاری از کشورهای جهان باشد.»

یادش گرامی باد

متن کامل این خبر را در لینک زیر بخوانید:
https://ketabak.org/vp7hk

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *