, , , ,

برنامه «با من بخوان» در حاشیه‌مهدهای استان مازندران به اجرا درمی‌آید

با آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷، برنامه «با من بخوان» کار خود را در چند حاشیه‌مهد استان مازندران در مناطق حاشیه شهر، محروم و آسیب‌خیز استان آغاز می‌کند.

روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۳۹۷ در مراسمی که به مناسبت هفته ملی کودک در حاشیه‌مهد «سعادت» واقع در شهر نکا برگزار شد، دکتر سعید آرام، مدیر کل بهزیستی استان مازندران، از آغاز به کار برنامه «با من بخوان» در چند حاشیه‌مهد استان مازندران خبر داد.

«با من بخوان» به دعوت و یاری کانون توسعه همیاری مهدهای کودک استان مازندارن و شبکه دوستداران کودک ساری، با پشتیبانی مالی اداره کل بهزیستی استان مازندران، یازده حاشیه‌مهد استان مازندران را در حاشیه‌ی شهرهای بابل، ساری و جویبار، در سال جاری زیر پوشش قرار می‌دهد.

حاشیه‌مهدهای استان مازندران، مهدهایی هستند که در حاشیه شهرها و در مناطق محروم و آسیب‌خیز قرار دارند. اغلب خانواده‌های ساکن در این مناطق دارای فقر فرهنگی و فقر اقتصادی هستند. اداره حاشیه‌مهدها مستقیما زیر نظر اداره کلی بهزیستی استان مازندران و با پشتیبانی مالی این سازمان صورت می‌گیرد.

اکنون برنامه «با من بخوان» با برگزاری کارگاه‌های گوناگون در زمینه ترویج کتابخوانی و آموزش خلاق سواد پایه به کودکان از راه ادبیات، به آموزش مربیان فعال در این حاشیه‌مهدها خواهد پرداخت و کتاب‌های باکیفیت را به دست کودکان این حاشیه‌مهد خواهد رساند.

‌پیشینه اجرای «با من بخوان» در استان مازندران

تابستان ۱۳۹۷، برنامه «با من بخوان» با همکاری کانون توسعه همیاری مهدهای کودک و با همت مهرنوش میرراسخیان، رئیس این کانون، به برگزاری ۱۲ کارگاه «آواورزی و الفباورزی»، از جمله کارگاه‌های آموزش خلاق سواد پایه، برای مربیان مهدهای کودک زیر پوشش این نهاد در استان مازندران پرداخت.

در خلال این کارگاه‌ها، مربیان با بسته‌های پژوهشی «آواورزی با سی‌بی‌لک» و «الفباورزی با کاکاکلاغه» نوشته محمدهادی محمدی آشنا شدند تا آواورزی و آموزش خلاق سواد پایه را در مهدکودک‌های خود به اجرا درآورند.

برگزاری کارگاه «آواورزی و الفباورزی» برای مربیان برخی مهدهای کودک استان مازندران

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *