آموزش‌های ارائه شده به مقطع پیش دبستان شیفت صبح به شرح زیر می‌باشد:

۱-خواندن سوره کوثر از قرآن

۲-حضور وغیاب کودکان

۳-آموزش آواورزی بخش دوم، داستانک سوم همراه درست کردن زرافه با استفاده از الگوی داده شده از مقوا.

کودکان با توجه به  توضیحاتی که مربیان در مورد گوشه‌های کلاس در روزهای آغازین هفته به آن‌ها داده بودند بعد از ورود به کلاس به گوشه‌ای رفتند که مختص به آواورزی می‌باشد. (این گوشه در قسمت بالای کلاس سمت چپ می‌باشد)

قبل از شروع آموزش، مربی شروع به گفت‌وگو با کودکان کرد به اینگونه که از داستانک اول بخش ۱،شروع به دوره با کودکان کرد تا به داستانک جدید رسید اما به کودکان گفته نشد که داستانک امروز مربوط به چه حیوانی می‌باشد، مربی سعی داشت کودکان را به چالش بکشد تا آن‌ها بگویند سی‌بی‌لک مهمان کدام حیوان می‌باشد.

بعد از آن که کودکان نتوانستند حدس بزنند مربی کتاب را به آن‌ها نشان داد، کودکان با دیدن تصویر زرافه همه گفتند خانم خانم به دیدن زرافه رفته است.

پس از بلندخوانی از کودکان سوالاتی پرسیده شد، نظیرِ: پوست زرافه چجوری می‌باشد؟ جواب: خال خالی، بچه گربه‌ها کجای زرافه نشسته‌اند؟جواب: روی گردن، در جیب جلوی شلوار زرافه

پس از پرسش و پاسخ با کودکان میز و صندلی‌ها به کمک کودکان چیده شد، بعد از نشستن، مربیان طریقه درست کردن زرافه را به آن‌ها آموزش دادند. کودکان مشغول درست کردن زرافه شدند.

هرکدام از کودکان به نحوی آدم را شگفت زده می‌کردند باورنکردنی بود یکی از یکی بهتردرست می‌کردند و هم چنین با کودکان درمورد صداهای زیر وبم نیز صحبت شد و با آوردن بطری‌هایی که دور آن‌ها پوشیده شده بود این آموزش به روش خیلی خوب به کودکان یاد داده شد.

مربیان: خانم‌ها: عبدالله‌زاده، شریفی، آقایی

در تاریخ ۲۵/۷/۹۶ کلاس پیش دبستانی کودکان بار دیگر با سی‌بی‌لک همسفر شدند تا با زبان و آوای جدیدی آشنا بشوند.

بچه‌ها با شوق فراوان از سی‌بی‌لک می‌خواستند آن‌ها را به سفر جدیدی ببرد.

حین بلندخوانی داستانک زمانی که الاغ و سگ به زبان خودشان با سی‌بی‌لک صحبت می‌کردند کودکان فورا می‌گفتند این آوای سی‌بی‌لک نیست و آوای سی‌بی‌لک را بیان می‌کردند.

پس از بلندخوانی و چندین مرتبه تمرین بچه‌ها به صورت گروه‌های دو نفری نمایش داستانک‌ها را اجرا کردند همه بچه‌ها حتی بعضی از کودکان که زیاد تمایل ندارند در فعالیت‌های کلاسی شرکت کنند مشتاق بودند تا نمایش را اجرا کنند و یکی از کودکان علی رغم مشکلی که در تکلم دارد خیلی خوب نمایش را اجرا کرد .

پس از اجرای نمایش زمانی که اطمینان حاصل کردیم همه بچه‌ها به خوبی درس را فرا گرفته‌اند نقاشی الاغی را به بچه‌ها دادیم تا رنگ آمیزی کنند.

در آخر کلاس به دلیل کنجکاوی بچه‌ها در مورد تصاویر کتاب، کتاب را در اختیارشان قرار دادیم تا تصویرهای کتاب را ببینند و نکته جالب این بود که یکی از کودکان مثل مربی‌ها از بقیه دوستانش سوال می‌پرسید.

مربیان: خانم‌ها نعمتی و انگوری

بیشتر بخوانید: