مجموعه مقاله‌های خواندن با نوزاد و نوپا

واژه‌ها خوراک مغز کودک ما

مدت‌ها پیش از آنکه کودکان وارد کلاس درس شوند، می‌توان مهارت خواندن را به آن‌ها آموخت. یادگیری خواندن چیزی فراتر از مهارت‌هایی است که در مدرسه می‌توانند بیاموزند. در این ویدیو، بر اساس پژوهش‌ها و مطالعات انجام‌شده، اهمیت کتابخوانی با کودکان و گفت‌وگو بزرگسالان با آنان درباره موضوعات گوناگون بیان می­شود.

https://ketabak.org/d12al


گفت‌وگو با نوزاد و نوپا

در این ویدیو چگونگی علاقه‌مند کردن کودکان به کتابخوانی با کتاب‌های مقوایی تصویری بیان شده است. ماری بریجیت بارت، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان، در این ویدیو از کتاب‌های مقوایی و مزایای خواندن آن‌ها برای کودکان می‌گوید. از کتاب‌های مقوایی تصویری می‌توان به عنوان یک ابزار برای صحبت کردن با کودک استفاده کرد.

https://ketabak.org/bm1m2


چگونه کتاب‌ها را به نوزادان، نوپایان و کودکان معرفی کنیم

در این مقاله پژوهش‌هایی را درباره چگونگی به اشتراک گذاشتن کتاب‌ها با نوپایان و کودکان برای افزایش لذت کتابخوانی، چگونگی کتاب خواندن و عشقی همیشگی به کتاب به شما ارائه می‌دهیم.

https://ketabak.org/cw2gq


رهنمودهای گام‌به‌گام بلندخوانی از دو ماهگی تا چهار ماهگی

هرگز برای غذا رساندن به مغز کودک دیر (یا زود) نیست. از هر زمان که با واژه‌ها غذا رساندن به مغز کودک را آغاز کنید، پایه‌ای محکم برای زبان او به وجود آورده‌اید. خواندن برای یک کودک دو تا چهار ماهه لذتبخش است. 

https://ketabak.org/zr2t5


رهنمودهای گام‌به‌گام بلندخوانی از بارداری تا دو ماهگی

از آن جا که سیستم شنوایی کودک تا ماه ششم حاملگی مادر کامل می‌شود، این مرحله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جنین پس از ۶ ماهگی می‌تواند صدای مادر و دیگر صداها را بشنود. در واقع گوش سپردن به محرک‌های خارجی برای رشد شنوایی جنین لازم است.

https://ketabak.org/vr6yt


هر روز همراه با کودکتان کتاب بخوانید، گفت‌وگو کنید و آواز بخوانید

کتاب خواندن، حرف زدن و آواز خواندن همراه با کودک از آغاز تولد باعث پیشرفت ذهنی کودک می‌شود. این مقاله شامل نکته‌هایی در مورد نوزادان و نوپایان برای خانواده هایشان درباره­ی کتاب خواندن، گفت‌وگو کردن و آواز خواندن با کودکان است.

https://ketabak.org/bh8lr


چرا کتاب خواندن برای نوزادان اهمیت دارد

در این مقاله به فواید مختلف کتاب خواندن برای نوزادان اشاره شده است. آیا تصور می‌کنید فرزندتان کوچک‌تر از آن است که بتواند از فواید کتاب خواندن بهره‌مند شود؟ وقت آن است که تجدیدنظر کنید. تحقیقات نشان می‌دهد هیچ‌وقت برای لذت بردن از کتابخوانی همراه با کودکان زود نیست. پس از یک شب‌بخیر معمولی بگذرید و از این سرگرمی جدید با عضو تازه‌وارد خانواده خود لذت ببرید. 

https://ketabak.org/wv8wt


 چگونه می‌توانید به نوزاد خود در یادگیری کمک کنید

آنچه می­خوانید شیوه­ی ارتباط با نوزاد و کمک به او در امر یادگیری و سخن گفتن است. با این شیوه­ی ارتباط، نوبت گرفتن برای صحبت کردن را به کودک خود آموزش دهید. 

https://ketabak.org/qq1g9


 راهنمای قدم به قدم کتاب خواندن برای کودکان

فرزندتان را از سن کم عاشق کتاب خواندن کنید. آنچه می­خوانید شامل دو مرحله کتاب خواندن برای کودکان از تولد تا یک سالگی است.

https://ketabak.org/dw3sk


کتابخوانی برای کودکان نوپا و نوزادان چگونه است؟

آنچه می­خوانید شیوه­ی صحیح کتابخوانی برای کودکان و نوزادان است. با آماده کردن فضای کتابخوانی و پیمودن مراحل لازم برای جذاب‌تر کردن این فعالیت، در این راه بسیار موفق‌تر عمل خواهید کرد.

https://ketabak.org/395bt

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *