سفر با دوچرخه و کتاب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی

نویسنده:
گروه خبر کتابک

آنچه می‌خوانید گزارشی کوتاه از سفر زوجی از اعضای برنامه «با من بخوان» است که به مناسبت دوم آوریل، زادروز تولد «هانس کریستین‌اندرسن» و روز جهانی کتاب کودک، با شعار «همه کودکان حق دارند کتاب‌های باکیفیت بخوانند» و با هدف ترویج کتابخوانی و رساندن کتاب‌های باکیفیت به دست کودکان، مسیری ۱۰۰۰ کیلومتری را با دوچرخه می‌پیمایند.

مریم فرهنگ و مصطفی بکان سفر ۱۰۰۰ کیلومتری خود را روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۶ از مشهد به سوی نیشابور و سپس به مقصد زاهدان آغاز کرده‌اند و در مسیر خود، کتاب‌های باکیفیت به کودکان هدیه می‌دهند. به گفته این زوج، این ششمین سالی است که رکاب می‌زنند و امسال هدف خود را ترویج فرهنگ کتابخوانی و راه‌اندازی کتابخانه‌های کودک‌محور به پشتیبانی از برنامه «با من بخوان» قرار داده‌اند که تا جمعه ۱۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۷ سفر آنان ادامه خواهد داشت.

 

 

 

آنچه می‌خوانید یادداشتی است که مریم فرهنگ در کانال تلگرامی خود به نام «بیا با من بخوان» منتشر کرده است:

«من مریم فرهنگ، عضو شورای کتاب کودک و گروه با من بخوان، به همراه همسرم، مصطفی بکان، مثل سال‌های گذشته تصمیم گرفتیم که در ایام نوروز کتاب عیدی دهیم. این بار هم به کودکانی که در مسیر سفرمان بودند.

«هدف ما امسال معرفی گروه ارزشمند «با من بخوان» بود، با شعار: همه کودکان حق دارند کتاب باکیفیت بخوانند.

 

 

«مسیر رکاب‌زنی امسالمان، استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بود.

«تشکر صمیمانه داریم از تمام کسانی که در این سفر ما را همراهی کردند.

«از دوستانی که حامی مالی برنامه ما بودند، خانم و آقای انوری گران‌قدر، صاحبان نمایشگاه کتاب کودک (واقع در میدان انقلاب تهران، روبروی سینما بهمن) که هم در انتخاب و هم در تامین هزینه کتاب‌ها ما را همراهی کردند.

«آقای علی روزبان و فرزین اجلالی گرانقدر که در بخش مالی کتاب‌های اهدایی ما را همراهی کردند.

«تمامی دوستانی که در مسیر استان‌ها همراهمان بودند و پلیس راه استان خراسان جنوبی که صمیمانه و مهربانانه در مسیر گردنه‌های خطرناک ما را همراهی کردند و همچنین کسانی که در ادامه مسیر به سمت زاهدان ما را همراهی خواهند کرد.

فروردین ۱۳۹۷»

با برنامه ترویج کتابخوانی «با من بخوان» بیشتر آشنا شوید:

با من بخوان

 

 

همراهی رئیس آموزش و پرورش شهرستان سربیشه، استان خراسان جنوبی در اهدای کتاب‌ها به دانش‌آموزان
۱۴فروردین ۱۳۹۷

 

مدرسه سلمان فارسی، روستای سلم آباد، شهرستان سربیشه، خراسان جنوبی

 

اهدای کتاب‌های محیط زیستی همراه با داستان‌خوانی در مدرسه سلمان فارسی، روستای سلم آباد، شهرستان سربیشه، خراسان جنوبی، به مناسبت روز طبیعت
۱۴فروردین۱۳۹۷

 

اهدای کتاب‌های محیط زیستی همراه با داستان‌خوانی در مدرسه سلمان فارسی، روستای سلم آباد، شهرستان سربیشه، خراسان جنوبی، به مناسبت روز طبیعت
۱۴فروردین۱۳۹۷

 

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *