, ,

فضاسازی و تجهیز کتابخانه نوجوان «با من بخوان» در اشرف‌آباد شهرری

فضاسازی و تجهیز کتابخانه نوجوان «با من بخوان» در اشرف‌آباد شهرری

کتابخانه نوجوان «با من بخوان» در اشرف‌آباد شهرری در چارچوب برنامه «با من بخوان» و از سوی کمیته کتابخانه‌های این برنامه تجهیز و فضاسازی شد.

کتابخانه نوجوان «با من بخوان» در دبیرستان دخترانه‌ ایران ۱ و یاران مهدی در روستای اشرف‌آباد در اطراف شهرری روز سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۶ با حضور مسئولان مدرسه و چند تن از همکاران «با من بخوان» گشایش یافت. کمیته کتابخانه‌های «با من بخوان» که پیش از این کار تجهیز و فضاسازی کتابخانه‌های کودک‌محور را در قالب این برنامه انجام ‌داده‌، اکنون برای نخستین بار کتابخانه‌ای را ویژه گروه سنی نوجوان تجهیز و فضاسازی کرده است.

 

مدرسه دخترانه

فضاسازی و تجهیز کتابخانه نوجوان «با من بخوان»

گروهاجرایی فضاسازی از کمیته کتابخانه‌های با من بخوان در دی‌ماه ۱۳۹۶ در چند نوبت به کتابخانه‌ این مدرسه رفتند و طی چند هفته کار، افزون بر رنگ‌آمیزی دیوارها، کتابخانه را نیز متناسب با گروه سنی مخاطبان فضاسازی کردند. همچنین گروه کتاب‌شناسی با من بخوان با گزینش کتاب‌های مناسب این گروه سنی، بیش از ۶۰۰ کتاب باکیفیت را برای این کتابخانه فرستادند

پشتیبان پروژه فضاسازی و تجهیز کتابخانه نوجوان «با من بخوان» اشرف‌آباد شهر ری شرکت رکیندژ است.

برنامه‌ با من بخوان در این دبیرستان به صورت برگزاری نشست‌های هفتگی بلندخوانی برای دانش‌آموزان دوره‌ی اول متوسطه (سال‌های هفتم، هشتم و نهم) به وسیله دو نفر از کارشناسان مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان اجرا می‌شود.

در ادامه تصاویری از این کتابخانه، پیش و پس از فضاسازی و تجهیز مشاهده می‌کنید:

عکس‌هایی از کتابخانه پیش از اجرای فضاسازی

 

فضاسازی

عکس‌هایی از کتابخانه پس از اجرای فضاسازی

 

کتابخانه کودک محور

کتابخانه نوجوان

کتابخانه

پیش از راه‌اندازی این کتابخانه، دانش‌آموزان این دبیرستان با گرفتن کیف‌های کتاب و چرخش کتاب بین خودشان از این کتاب‌های باکیفیت بهره‌مند می‌شدند.

 

فضاسازی و تجهیز کتابخانه نوجوان

فضاسازی و تجهیز کتابخانه‌های «با من بخوان»

«با من بخوان» برنامه‌ایست که از سال ۱۳۹۰ زیر نظر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به ترویج کتابخوانی با کودکان محروم و کودکان در بحران می‌پردازد.

یکی از راهکارهای برنامه «با من بخوان» برای پایداری برنامه در منطقه‌های زیر پوشش، راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های کودک محور و همچنین کتابخانه‌هایی مخصوص نوجوانان است. این کتابخانه‌ها افزون بر این که نیاز کودکان به کتاب را برطرف می‌کنند با برگزاری پایدار نشست‌های بلندخوانی و انجام فعالیت‌های در پیوند با کتاب در چارچوب برنامه‌ی با من بخوان، محیطی را برای کودکان فراهم می‌کنند که در آن بیاموزند و لذت ببرند، تخیل و خلاقیت‌شان را پرورش دهند و نیاز به کتاب و لذت خواندن کتاب را برای همیشه در وجود آن‌ها نهادینه می‌کنند.

این کتابخانه‌ها همچنین مرکزی برای تأمین نیازهای مدرسه‌ها و کلاس‌های پیرامون به کتاب‌ها هستند.

برخی از کتابخانه‌های کودک‌محور «با من بخوان»:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *