, ,

فراخوان «با من بخوان» برای جشن «ما رنگارنگ هستیم» به‌مناسبت روز جهانی اِلمر

فراخوان «با من بخوان» برای جشن «ما رنگارنگ هستیم» به‌مناسبت روز جهانی اِلمر

برنامه «با من بخوان» از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان فراخوان روز جهانی اِلمر ۲۰۱۸ را با عنوان «ما رنگارنگ هستیم» منتشر و از تمامی کودکان، پدران و مادران، مربیان و آموزگاران دعوت کرده است تا با خواندن کتاب اِلمر و انجام فعالیت‌هایی در پیوند با آن، به جشن رنگارنگ روز جهانی اِلمر بپیوندند.

۶ خردادماه ۱۳۹۷ برابر با ۲۷ می ۲۰۱۸ از سوی انتشارات اندرسون پرس به عنوان روز جهانی المر نام‌گذاری شده است و برنامه «با من بخوان» از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان که حق ترجمه و چاپ کتاب اِلمر، اثر دیوید مک‌کی را به فارسی و در ایران خریده است، برای دومین سال پیاپی روز جهانی اِلمر را با عنوان «ما رنگارنگ هستیم» جشن می‌گیرد.

کتاب اِلمر داستان یک فیل دوست‌داشتنی است که با دیگر فیل‌ها تفاوت دارد. همه‌ فیل‌ها خاکستری هستند، اما او چهارخانه و رنگارنگ است و به هر جا می‌رود، همه او را می شناسند. المر فیل شوخ و بامزه‌ای است و همیشه باعث شادی و خنده دیگران می‌شود. اما المر از این که با دیگران تفاوت دارد، چندان راضی نیست. به همین دلیل یک روز پبا توت‌های وحشی خود را به رنگ خاکستری در می‌آورد تا شبیه دیگران شود. اما دیگر هیچ‌کس او را نمی‌شناسد. المر در ابتدا راضی است اما اندکی بعد احساس می‌کند مشکلی وجود دارد. فیل‌ها همه ساکت و جدی ایستاده بودند. المر طاقت نمی‌آورد و از ته دل فریاد سر می‌دهد! فیل‌ها که تازه المر را شناخته‌اند، از ته دل می‌خندند. در همین حال باران شروع به باریدن می‌کند و رنگ بدن المر را می‌شوید و او دوباره رنگارنگ می‌شود. فیل‌ها تصمیم می‌گیرند که هر سال این روز را جشن بگیرند و نام آن روز را «روز اِلمر» بگذارند. در این روز همه فیل‌ها خودشان را رنگ می‌کنند و رنگارنگ می‌شوند.

برنامه «با من بخوان» از تمامی علاقه‌مندان دعوت می‌کند به روز جهانی المر بپیوندند تا این روز را به فرصتی برای کودکان تبدیل کنند تا هم لذتِ متفاوت بودن و هم در جمع بودن را بچشند و برای آشناسازی هر چه بیشتر دیگران، تجربه‌های خود را از این روز با هشتگ #ما_رنگارنگ_هستیم در صفحه‌های اجتماعی خود با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

جشن ما رنگارنگ هستیم به مناسبت روز جهانی المر

فراخوان برنامه «با من بخوان» برای جشن «ما رنگارنگ هستیم» در روز جهانی اِلمر

روز جهانی المر، این فیل رنگارنگ دوست‌داشتنی، نزدیک است؛ لباس‌های رنگارنگ خود را به تن کنید و به روز فیل محبوب کودکان در سرتاسر جهان بپیوندید.

۶ خردادماه ۱۳۹۷ برابر با ۲۷ می ۲۰۱۸ روز جهانی «المر» است. المر، فیل رنگارنگ و محبوب همه فیل‌ها و کودکان دنیا، شخصیت اصلی مجموعه کتاب‌هایی با همین عنوان اثر دیوید مک‌کی است. کودکان در نقاط مختلف جهان به همراه مادران و پدران و آموزگارانشان این روز را به المر اختصاص می‌دهند و جشن رنگارنگ المر را با هدف احترام گذاشتن به تفاوت‌ها و پذیرش دیگران همان‌گونه که هستند و درعین حال عین‌حال دوستی و برقراری ارتباط با یک‌دیگر برگزار می‌کنند.

امسال نیز همانند سال گذشته، برنامه «با من بخوان» از شما دعوت می‌کند که در این روز، کتاب «المر» را برای کودکان بلندخوانی کنید و با انجام فعالیت‌هایی در پیوند با آن، روز المر را جشن بگیرید.

تجربه‌های خود را از روز جهانی المر با هشتگ #ما_رنگارنگ_هستیم در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

اگر می‌خواهید روز جهانی المر را در خانه، مهدکودک، مدرسه یا مرکز خود جشن بگیرید، منتظر باشید! فعالیت‌های جالب این روز رنگارنگ را به‌زودی معرفی خواهیم کرد…

تجربه‌هایتان را از این روز با هشتگ #ما_رنگارنگ_هستیم در صفحه‌های اجتماعی خود با دیگران به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *