,

گزارش جشن «با من بخوان» به‌مناسبت پایان سال تحصیلی در کانون نوید زندگی کوشا

کودکان کانون نوید زندگی کوشا پایان سال تحصیلی ۹۶-۹۷ را در کنار مربیان مهد، آموزشگران برنامه «با من بخوان» و پدران و مادران خود در این مرکز جشن گرفتند.

جشن «با من بخوان» کانون نوید زندگی کوشا روز چهارشنبه نهم خردادماه ۱۳۹۷ با اجرای برنامه کودکان مقطع پیش‌دبستانی از ساعت ۱۰ آغاز شد. آن‌ها با خواندن شعر آسمان فضای شادی را در کانون مهد کوشا به وجود آوردند. در ادامه، کودکان به چند گروه تقسیم شدند و هر گروه اجرای یک واک مانند ژ، پ، س … را به شکل نمایش و همراه با حرکات موزون بر عهده گرفت. کودکان نمایش این واک‌ها را بر اساس محتوای بسته پژوهشی «الفباورزی با کاکاکلاغه»، نوشته محمدهادی محمدی اجرا کردند. سپس، مربی شروع به خواندن یکی از داستانک‌های این کتاب کرد و کودکان با ماسک شخصیت‌های داستان ایفای نقش کردند. در انتها، کودکان پیش‌دبستانی همراه با مربی به مرور مطالبی پرداختند که در این یک سال آموخته بودند و با اجرای نمایش و چند شعر این بخش را به پایان رساندند.


جشن پایان سال کانون نوید زندگی کوشا

ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲ کودکانی که در طول سال در کارگاه‌های مادر و کودک برنامه «با من بخوان» در کانون نوید زندگی کوشا شرکت کرده بودند، همراه با مادران خود حضور پیدا کردند و برنامه خود را اجرا کردند. کودکان همراه با مادران دورتادور دایره‌ای ایستادند و با انجام حرکات بدن و اشاره، شعری خواندند. در ادامه، یکی از مادران که نقش سی‌بی‌لک (شخصیت اصلی کتاب «آواورزی با سی‌بی‌لک») را بر عهده گرفته بود، در نقش سی‌بی‌لک سراغ جانوران گوناگون مانند گاو، سگ، اردک، خروس و مرغ می‌رفت و از آن جانور می‌پرسید: با چه زبانی حرف می‌زنی؟ و کودکان که نقش جانوران گوناگون را برعهده گرفته بودندف آوای آن جانور را می‌گفتند.


اجرای نمایش مادران همراه با کودکان


اجرای نمایش کودکان

جشن پایان سال کانون نوید زندگی کوشا همراه با بازی و شعر و فعالیت‌های متنوع برای کودکان برگزار شد و خاطره‌ای شد از روزی لذت‌بخش و شاد در ذهن کودکان این مرکز. در کنار برنامه‌های این روز، نمایشگاهی نیز از تمام فعالیت‌های «با من بخوان» در این مرکز برپا شد.

درباره بسته‌های پژوهشی آموزش خلاق بیشتر بدانید:

 

درباره کانون نوید زندگی کوشا

کانون نوید زندگی کوشا از سال ۱۳۹۳ به برنامه «با من بخوان» پیوسته است و محلی برای تحصیل، آموزش و بازی کودکان خانواده‌های کم‌درآمد منطقه است. در سال۹۶-۹۷، تعداد ۶۲ کودک در مقطع مهد و پیش دبستان در این مرکز آموزش دیده‌اند. برنامه‌های تقویت سواد پایه از راه ادبیات و کتابخوانی و نشست‌هایبلندخوانی از جمله برنامه‌های منظم و مستمر «با من بخوان» در مقطع پیش و مهد است.

همچنین سال گذشته موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با همراهی پشتیبانان این مرکز، با طراحی و فضاسازی جدید کتابخانه کوشا تغییرات قابل توجهی در آن ایجاد کرده و آن را به مکانی غنی از سواد و جذاب‌تر برای کودکان و مناسب برای برگزاری نشست‌های کتابخوانی تبدیل کرده است.

مجموعه کلاس‌های خواندن با نوزاد و نوپا و کلاس‌های مادر و کودک نیز بخش دیگری از فعالیت‌های کانون نوید زندگی کوشا است که تا کنون توانسته حدود ۲۰ مادر و کودک را زیر پوشش قرار دهد و با آموزش مادران، کودکان را از همان سال‌های نخست زندگی و از دوره نوزادی و نوپایی، از راه کتابخوانی و گفت‌و‌گو در مسیر رشد همه‌جانبه قرار دهد و در زندگی آینده‌شان پشتیبانی کنند. مادران می‌گویند که کارگاه مادر و کودک با پخش موسیقی، خواندن شعر، بازی و کتاب‌خوانی محیط شاد و پویایی برای مادران و کودکان فراهم کرده است. اکثر مادران اذعان دارند که فرزندان‌شان رشد زبانی، حرکتی و اجتماعی خوبی داشته‌اند و نسبت به اطراف خود کنجکاو و به شعر بسیار علاقمند شده‌اند.


کتابخانه کودک‌محور «با من بخوان» در کانون نوید زندگی کوشا


کارگاه‌های مادر و کودک «با من بخوان» در کانون نوید زندگی کوشا


برگزاری نشست‌های بلندخوانی برنامه «با من بخوان» در کانون نوید زندگی کوشا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *