کتابخانه کودک‌محور روزبهان، پذیرای کودکان ترکمن‌صحرا

کتابخانه‌ی روزبهان دبستان روستای مالای شیخ غراوی، در منطقه‌ی ترکمن‌صحرا از اردیبشهت ماه ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. این کتابخانه‌ی کوچک که بر اساس معیارهای کتابخانه‌های کودک‌محور «با من بخوان» تجهیز و فضاسازی شده‌است، در طول تابستان نیز آماده‌ی خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان منطقه است.

روستای مالای شیخ غراوی که از توابع شهرستان کلاله است، در حدود ۳۰ کیلومتری شهر گنبد کاووس قرار دارد. در اسفند سال ۱۳۹۷، آموزشگران و کارشناسان «با من بخوان»، به دعوت پشتیبان پروژه، خانم دکتر سهیلا شهشهانی، از منطقه دیدن کردند و از دبستان‌های دو روستای مالای شیخ غراوی و مالای گینک لیک، بازدید به عمل آوردند و در نهایت دبستان حاج نماز غراوی واقع در روستای مالای شیخ غراوی را برای راه‌اندازی کتابخانه برگزیدند.

روستای مالای شیخ غراوی بیش از ۱۶۰۰ نفر جمعیت دارد و تعداد دانش‌آموزان دبستان حاج نماز غراوی نزدیک ۲۴۰ نفر است. این مدرسه اتاقی را برای کتابخانه در اختیار موسسه قرار داد و با راه‌اندازی کتابخانه و آموزش کتابدار آن، دانش‌آموزان و کودکان این روستا و روستاهای اطراف می‌توانند از این کتابخانه و کتاب‌های با کیفیت آن استفاده کنند.

همچنین در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ مجموعه کارگاه‌های آشنایی با ادبیات کودک و کتاب‌های باکیفیت، تصویر در کتاب‌های کودکان و تصویرخوانی، آشنایی با عناصر داستان، شیوه‌های بلندخوانی، و سامان‌دهی و برگزاری نشست‌های کتابخوانی و کارگاه هنر و نمایش در پیوند با کتاب‌خوانی برگزار شد. در این کارگاه‌ها علاوه بر آموزگاران دبستان حاج نماز غراوی تعدادی از آموزگاران و علاقه‌مندان از مدرسه‌ها و روستاهای دیگر نیز شرکت داشتند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *