اجرای آواورزی بخش چهارم داستانک یک ام

فعالیت پیش از بلندخوانی:

همه باهم کلاس را آماده کردیم و شاگردان همراه با مربی شعر قصه را خواندند. سپس مروری داشتیم به چگونگی سفرهای قبلی سی‌بی‌لک همراه با بچه‌گربه‌هایش و پرسیدن سؤال‌هایی در رابطه به قصه‌های گذشته، با پرسیدن این سؤال (بچه‌ها فکر می‌کنید این بار سی‌بی‌لک با بچه‌گربه‌ها می‌خواهد کجا برود و چه‌کاری انجام دهد؟) توجه بچه‌ها را به قصه جلب نمودم و شروع به اجرای بلندخوانی کردم.

فعالیت هنگام بلندخوانی:

با سؤالات زیادی از طرف بچه‌ها روبه‌رو شدم. (سی‌بی‌لک با بچه‌هایش به کدام شهر می‌رود..؟ شهر حیوانات می‌رود.؟ چرا با کامیون می‌روند؟ چرا ماشینشان این‌جور صدا می‌دهد؟ مگر ماشینشان خراب هست؟

با مطرح ساختن سؤالاتی که خوب شما چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما چرا با کامیون سفر کردند؟ چرا هم‌چین صدای؟ یا اینکه فکر می‌کنید به چه شهری رفتند؟ با بحث و گفت‌وگو با بچه‌ها به سؤالاتشان پاسخ دادم. بچه‌ها انواع و اقسام صداهای گوناگون ماشین را درآوردند. بعد از ختم قصه از بچه‌ها خواستم که قصه را بازخوانی کنند که به‌طور داوطلب دو تا از بچه‌ها هرکدام جداگانه آمدند و قصه را بازخوانی کردند و با استقبال بچه‌ها روبه‌رو شدم.

فعالیت پس از بلندخوانی:

سپس با اجرای کتاب کارورزی سؤالاتی را از بچه‌ها پرسیدم. بعدازآن همه باهم شعر را با کف زدن خواندیم و اجرا کردیم.

هر میز ۴نفرِ باهم کاردستی هندوانه با سی‌بی‌لک درست کردیم. بچه‌ها اشتیاق زیادی برای آماده کردن کاردستی‌شان داشتند و زمانی‌ که آماده شد بچه‌ها از مربی خواستند تا آن را در قسمت قاب کاردستی‌های کلاس نصب کنم و با خوشحالی بچه‌ها آموزش این داستانک به پایان رسید.

مربی: آزیتا رسولی

محل اجرا: مؤسسه توانمندسازی مهروماه، فرحزاد، تهران

بیشتر بخوانید: