با ۱۵ نفر از بچه‌ها از ۳ تا ۶ سال ادامه‌ی فعالیت نما کارت که در رابطه با نماکارت گیاهان که همراه با شناخت گل و درخت بود ‌‌را آموزش دادم، سپس تمرین را با چپ، راست، بلند، کوتاه، سبک و سنگین تکرار کردیم.

بچه‌ها ذوق کردند و خوشحال بودند که در این کلاس شرکت کرده‌اند و مرتب می‌پرسیدند که مرحله بعدی چه زمانی خواهد بود.

‌خلاصه بعد از فعالیت، بریدن خط را انجام دادیم که بعضی از بچه‌ها واقعاً بلد نبودند با قیچی کار کنند و کم‌کم با نگاه به همدیگر یاد گرفتند و برش خط راست و دایره را درست انجام دادند.

در آخر از آن‌ها خواسته شد هر جوری که مایل هستند خانه‌ای درست کنند که نتیجه‌اش رضایت‌بخش بود.

‌مربی: زهرا چعب

محل اجرا: ‌استان خوزستان، ‌شهرشوشتر، بخش شعیبیه، روستای خماس

امروز لولوپی سفر را با بچه‌ها کارکردیم اول‌ازهمه ایستگاه نرمش و آرامش را کارکردیم و از کودکان خواستم که تصور کنند که فیلی بزرگ و قدرتمند هستند و همین‌طور که زانوهایشان صاف است دست‌هایشان را درهم قلاب کنند و مانند خرطوم فیل کنارشان آویزان کنند و با هر دم خرطومشان را پر از هوا کنند. این کار برایشان خیلی لذت‌بخش بود.

بعدازآن عروسک خرسی را آوردم و به بچه‌ها گفتم که روی آن دراز بکشند و طوری نفس بکشند که با شکمشان به خرس فشار وارد کنند. به همراه بچه‌ها داستانک یکم از کتاب لولوپی+۰ خواندم. بعد دست‌ورزی داستانک یک را با آن‌ها کارکردم یکی از فعالیت‌ها انداختن توپ در ظرف بود که باعث افزایش قدرت انگشتان و بهبود ریز حرکت‌های انگشت دست کودک می‌شد، فعالیت بعدی پر و خالی کردن بطری‌های آب با روبان‌های رنگی بود، این کار را بچه‌ها خیلی دوست داشتند و به‌عنوان یک مسابقه به آن نگاه می‌کردند.

ما این فعالیت را چند بار با بچه‌ها تکرار کردیم در آخر از بچه‌ها خواستم که فلش کارت‎های جانوران گوشت‌خوار را جدا کنند که بچه‌ها خیلی با دقت این کار را انجام می‌دادند و در مورد غذای حیوانات باهم بحث می‌کردند.

مربیان: سمیه و راضیه میر ابراهیمی

محل اجرا: مهدکودک سرزمین کودکی، شهرک دانیال، شهر گوریه، شهرستان شوشتر، استان خوزستان

بیشتر بخوانید: