, ,

بلندخوانی کتاب المر، بیمارستان بهرامی، امرداد ۹۸

امروز برای بار دوم در بخش‌های بیمارستان وارد شدیم. کودکان به علت بیماری‌شان و گرفتن داروی مداوم از طریق سرم تراپی و داشتن آنژیو کت در دست و پاها به‌شدت دچار محدودیت می‌باشند و نیز همراه با همه‌ی این‌ها درد به شدت فشارآور هست. ابتدا به همه‌ی بخش‌ها سرکشی کردیم کودکانی که قادر بودند با ما دور میز بنشینند بیش از ۳ نفر نبودند.

بار دوم بود که المر خوانده می‌شد و یکی از کودکان برای بار دوم گوش می‌کرد ولی مشتاق بود که خواندن تکرار شود. حین بلندخوانی مشارکت گفتاری از پشت ماسک کمی مخدوش می‌شد ولی آن‌ها و مادران مشتاق شنیدن بودند.

پس از بلندخوانی از عروسک فیلی المر استفاده  کردیم و کودکان نقش المر را با شوخی و بازی با دیگر فیل‌ها ایفا کردند. توالی زمانی اتفاق‌ها را با‌ چیدمان تصاویر انجام دادیم. قرار شد برای بار بعد المر را نقاشی کنیم و کتاب دیگری برایشان بلندخوانی کنیم. مادران هم بسیار راضی بودند. برای آدرین کودکی که قادر به حضور جمعی نبود و مدام از ما کتاب‌خوانی درخواست می‌کرد به‌صورت فردی کتاب را خواندیم. آدرین ۴ ساله رنگ‌ها را دوست داشت و المر را که ‌می‌خندید و بازی می‌کرد را بارها و بارها با ورق زدن کتاب‌باز بینی می‌کرد. به‌سختی از آدرین جدا شدم حتی دوبار پس از خواندن المر کتاب‌های بیشتری درخواست می‌کرد.

مربی: فرح ربیعی

محل اجرا: بیمارستان بهرامی بخش کودکان سرطانی، تهران

 بیشتر بخوانید:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *