بیش از ۷۵۰ کودک زیر پوشش کمپین «یک آموزگار، یک کلاس، یک کتابخانه» قرار گرفتند

کمپین «یک آموزگار، یک کلاس، یک کتابخانه» زیرمجموعه‌ای از برنامه‌ی «با من بخوان» – برنامه ترویج کتابخوانی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان- است که از اسفندماه ۱۳۹۷ به اجرا درآمده است.

هدف از این کمپین گسترش برنامه‌ی «با من بخوان» در کلاس‌های آموزگاران علاقه‌مند در مناطق محرومی است که مدرسه امکان تامین هزینه‌های اجرای برنامه را ندارد. این کمپین قصد دارد آموزگاران را فراخواند تا به ترویج کتابخوانی میان دانش‌آموزان خود بپردازند و آنان را به خواندن علاقه‌مند کنند. در واقع هدف و چشم‌انداز کمپین این است که گروه بزرگ‌تری از آموزگاران و کلاس‌های درس از خدمات برنامه‌ی «با من بخوان» بهره‌مند شوند.

تاکنون از طریق این کمپین ۲۰ کلاس زیر پوشش قرار گرفته‌اند و مراحل پیوستن و ارسال کتاب برای حدود ۱۰ کلاس نیز در دست اقدام است. به این ترتیب امکان دسترسی به کتاب‌های باکیفیت برای بیش از ۷۵۰ کودک فراهم شده است. اینک کمپین «یک آموزگار، یک کلاس، یک کتابخانه» به منطقه‌های گوناگون ایران از کلاس‌های جزیره‌های جنوبی ایران، لارک و دوربنی گرفته تا کوره‌پزخانه‌های محمودآباد و بیمارستان‌ها و… رفته است و با آموزگاران و ترویج‌گران و کودکان همراه شده است.

«یک آموزگار، یک کلاس، یک کتابخانه» کمپینی است که یک سوی آن یک آموزگار علاقمند و دلسوز قرار دارد و سوی دیگر آن پشتیبانی که هزینه اجرای برنامه «با من بخوان» در یک یا چند کلاس درس را برای یک دوره یا چند دوره تامین کند. در حال حاضر بیش از ۳۰ درخواست از سوی آموزگاران علاقه‌مند برای پیوستن به کمپین ارسال شده است. ادامه‌ی کار کمپین و گسترش آن به پشیبانی دوستداران کودکان وابسته است.

شما نیز می‌توانید با ورود به لینک زیر پشتیبان یکی از کلاس‌ها باشید:

به کمپین «یک آموزگار، یک کلاس، یک کتابخانه» بپیوندید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *