, , ,

نخستین کتابخانه سیار «با من بخوان» ترویج کتابخوانی میان کودکان قروه را آغاز کرد

کتابخوانی میان کودکان قروه

ونی سبز رنگ با تصاویر کودکان و کتاب‌ها و شخصیت‌های کتاب‌ها در جاده به سمت مهد کودک «باران» در شهر «سریش‌آباد» پیش می‌رود. افتتاحیه «کتابخانه سیار قروه» در پیش است.

ون کتابخانه در حیاط مهدکودک باران می‌ایستد. کودکان که تابه‌حال افتتاح شدن جایی را ندیده‌اند گرد می‌آیند تا بریده شدن روبان قرمز مراسم گشایش را ببینند. حالا می‌توانند به کنجکاوی‌شان پاسخ بدهند و داخل کتابخانه‌ سیار سرک بکشند. دخترک‌ها و پسرک‌ها که سواد خواندن ندارند جذب تصاویر جلد کتاب‌ها شده‌اند. کتاب‌ها را بر می‌دارند و ورق می‌زنند و با ذوق به هم نشان می‌دهند. به سختی می‌شود داخل مهدکودک برشان گرداند. هوا سرد است و بهتر است داخل برویم. در ادامه مراسم یکی از مروجان همکار کتابخانه سیار قروه، برای کودکان کتابی را بلندخوانی می‌کند. کودکان محو کتاب هستند و داستان را با صداهای ببر و گرگ همراهی می‌کنند و به پرسش‌ها پاسخ می‌دهند. مراسم افتتاحیه‌ کوتاه کتابخانه سیار قروه تمام می‌شود.

بلندخوانی کتاب توسط یکی از مروجان کتابخانه سیار قروه برای کودکان مهدکودک باران

بلندخوانی کتاب توسط یکی از مروجان کتابخانه سیار قروه برای کودکان مهدکودک باران

ون کتابخانه به‌زودی در جاده‌های روستایی اطراف شهر قروه به راه می‌افتد تا کتاب‌های باکیفیت را به دست کودکان در روستاها برساند. مروجان همکار این کتابخانه از اعضای گروه مردمی باران هستند. معلولان (توان‌یابان) و دوست‌داران آن‌ها که سال‌هاست دست به دست هم داده‌اند تا جامعه معلولان (توان‌یابان) شهرستان قروه توانمند و مستقل شوند. گروهی که وقتی میان آن‌ها هستی از انگیزه و انرژی‌شان سرشارت می‌کنند و بارها با خودت فکر می‌کنی، آیا من از این چشم و گوش و دست و پای سالمم درست و کافی استفاده می‌کنم؟ بارانی‌ها می‌خواهند «با من بخوان» را میان کودکان شهر قروه و روستاهای اطراف ببرند تا امید و انگیزه‌ای که در دلشان است را میان آنان پخش کنند، تا رواداری و پذیرفتن تفاوت‌ها را به کودکان بیاموزند، و همان روحیه طنز و خنده‌ای که میان خودشان است را میان کودکان نشر دهند.

کتابخانه‌ سیار قروه با تلاش انجمن دفاع از حقوق معلولان شهرستان قروه (باران) و برنامه «با من بخوان» با پشتیبانی مالی انجمن یاران دانش و مهر آغاز به کار کرده است. ۲۱ مروج عضو انجمن باران هر هفته با کتابخانه سیار قروه همراه می‌شوند و به مدارس ۶ روستا و ۲ مدرسه در شهر قروه سر می‌زنند تا کودکان را به کتاب و کتابخوانی علاقمند کنند.

بازدید کودکان از داخل کتابخانه‌ سیار قروه

بازدید کودکان از داخل کتابخانه‌ سیار قروه

 

فضای داخلی کتابخانه

فضای داخلی کتابخانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *