طبق روال هر هفته که روزهای یکشنبه برای بچه‌ها کتاب می‌خوانیم و از کتاب‌ها صحبت می‌کنیم، هر دفعه یکی از بچه‌ها کتابی را انتخاب می‌کند و پس از بلندخوانی مربیان از همان کودک خواسته می‌شود بیاید و کتاب را بخواند، این شیوه حس اعتمادبه‌نفسشان را بالا می‌برد.

این هفته هم کتاب هفت رؤیای کلاغ انتخاب شد ماسک‌هایی که از قبل درست‌شده بود، در اختیارشان قراردادیم، تا تفاوت و طرز اندیشیدن را متوجه شوند و بفهمند رؤیاهای هر کس می‌تواند چه چیزهایی باشد. کلاغ داستان هر بار پوشاک یک جانور را می‌پوشد و به رنگ او درمی‌آید تا سرانجام به رنگ آبی آسمان می‌رسد.

تأثیری این کتاب روی بچه‌ها باعث شد هرکسی امیال و آرزوهای خودش را به زبان بیاورد و از زبان این کتاب متوجه شدیم که کودکان ما چه آرزوها و چه رؤیاهایی دارند و خودشان پی بردند با تلاش و کوشش می‌‎توانند به آرزوهایشان برسند و بعضی از آرزوهایشان هم فقط می‌تواند یک رؤیا باشد. در آخر هم رؤیاهای دست نیافته‌شان را در نقاشی به ما نشان دادند.

آرزومند آرزوی دست‌یافتنی کودکان هستیم همواره…

تأثیر بسیار زیاد کتاب‌های با من بخوان بر روی بچه‌ها و پیشرفت قابل توجه‌ای که در گفتار و روان‌خوانی دارد کاملاً قابل شهود است. با آرزوی موفقیت برای تک‌تکشان

مربیان: خانم‌ها افشون، اخوان و ضیاء بخش

محل اجرا: کتابخانه فرشتگان ۲، سیرجان، کرمان

بیشتر بخوانید: