در تاریخ ۱۶ تیرماه ۱۳۹۸ اولین دوره آموزش روش‌های بلندخوانی به همت موسسه خیریه بشارت و با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، مرکز فرانک و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برای آموزگاران و مربیان دانش‌آموزان کاشت حلزونی در تبریز برگزار شد.

کاشت حلزون، پروتزی است که با یک عمل جراحی برای کودکان ناشنوا کار گذاشته می‌شود و سبب می‌شود کم‌شنوایی آنان تا حد زیادی جبران شود. کودکان کاشت حلزونی مانند همسالان شنوای خود توانایی‌های بسیاری دارند، که با آموزش و توانبخشی مناسب می‌توان این توانمندی‌ها و استعدادها را شکوفا ساخت و از این راه کیفیت زندگی و تعاملات اجتماعی آن‌ها را به میزان بسیار زیادی بهبود بخشید.

در این مجموعه کارگاه‌های آموزشی، ۶۰ آموزگار دارای دانش‌آموز کاشت حلزونی از مقطع پیش‌دبستان تا دبیرستان شرکت داشتند و با ادبیات کودکان و ویژگی‌های کتاب‌های باکیفیت، عناصر داستان، کارکرد تصویر و کتاب‌های تصویری و نیز تکنیک‌ها و روش‌های بلندخوانی و فعالیت‌های در پیوند با آن آشنا شدند.

کتابخوانی یکی از بهترین شیوه‌های بهبود سواد ادبی و پیشرفت زبانی و گفتاری کودکان کم‌شنواست و می‌تواند برای همه کودکان کم‌شنوا در هر سنی مفید باشد.

با تاثیر بلندخوانی بر کودکان دارای مشکلات شنوایی و اهمیت آن بیش‌تر آشنا شوید: