گروه ترویج کتابخوانی جیرفت

در تاریخ چهارشنبه ۲۶ تیرماه  جهت بلندخوانی به روستای الله آباد دهقانی مراجعه کردیم. از روز قبل توسط مدیر مدرسه و شورای روستا اطلاع رسانی شده بود.

ساعت ۵:۴۵عصر حرکت کردیم و ربع ساعت در راه بودیم و زمانی که به مسجد محل رسیدیم با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شدیم. رده‌های سنی الف و ب بودند. تعداد ۳۰ نفر از بچه‌ها حاضر شده بودند. دو کتاب رفتم به باغی و مرغ سرخ پاکوتاه  بلندخوانی شد. بچه‌ها نقاشی کشیدند و بعد از بلندخوانی به محوطه بیرون مسجد رفتیم و نمایش اجرا شد و یکی از روستاییان که سوار بر الاغ بود  خواستیم در نمایش ما حضور پیدا کند که با روی باز پذیرفت. بچه‌ها از ما خواستند که دوباره به آنجا برویم، برایشان کتاب ببریم و عضو کتابخانه بشوند.

جذب کودکی که منزوی بود و درجمع کودکان حاضرنمی‌شد به سمت کتاب با بلندخوانی یکی از دست‌آوردهای این بلندخوانی‌ها بوده است.

بلندخوانان: فرحناز دوراندیش، سحر فرزان، لیلا حسن پور، ناهید امیری، مژده پلاشی

محل اجرا: روستای الله آباد دهقانی، جیرفت

بیشتر بخوانید:

 

بعد از اولین نشست بلندخوانی گروهی در روستای الله‌آباد دهقانی واقع در ۲۰ کیلومتری شهرستان جیرفت داشتیم، سیل نامه‌ها بود که به‌سوی ما روانه شد از بچه‌ها گرفته تا والدین آن‌ها، انگار اتفاقی مطلوب و دوست‌داشتنی برای آن‌ها رقم خورده  بود حتی خواهر شهید جلال رئیسی تنها شهید این روستا همان روز از حضور ما تشکر کرد گفتند: بچه‌ها را به‌سوی کتاب‌خوانی  سوق دادن هنر بزرگی است و اگر این اتفاق همیشگی باشد باعث پیشرفت درسی و بالا رفتن سطح سواد بچه‌ها می‌شود.

نامه‌ها توسط مدیر مدرسه این روستا جمع‌آوری شد و به دست بنده رسید آرزوهای ریزودرشت بچه‌ها که تعدادی از آن‌ها دلم را لرزاند. کودکی که درخواست عروسک خرسی داشت کودکی که تقاضای تیوپی برای دوچرخه‌اش داشت حاکی از مظلومیت آن‌ها داشت و تعداد زیادی درخواست کتابخانه و عضویت در آن را کرده بودند و از سوی شورای روستا تماس گرفتند و گفتند حاضر هستند یک فضا کنار مسجد برای دایر کردن کتابخانه در اختیار ما بگذارند و آن را سفید کنند. خدا را شاکرم که توان خدمت به کودکان مظلوم شهرم را به ما عطا نموده است.

مربی: فرحناز دوراندیش