تلفیق بازی‌های کتاب شناخت از راه بازی و درس‌های مدرسه

حباب‌ها: تلفیق درس فارسی و بازی حباب‌ها، من از بازی حباب‌ها برای حفظ شعر در کلاسم استفاده کردم.

زمانی که به بچه‌ها میگی شعر حفظ کنند، بچه‌ها حس خوبی پیدا نمی‌کنند و دچار نگرانی می‌شوند. اما از وقتی  بازی حباب‌ها را با بچه‌ها اجرا کردم و بچه‌ها دوتادوتا دست هم را گرفتند و در حال حفظ شعر بودند، درعین‌حال مواظب بودند که به حباب‌های دیگر برخورد نکنند، پس با دقت بیشتری سعی می‌کردند که شعر حفظ کنند و کمتر به کتاب نگاه کنند چون باید حواسشان باشد به حباب‌های دیگر برخورد نکنند در همان حال که در حال حفظ شعر هستند  بسیار هم شاد می‌شوند.

وقتی بچه‌ها به شعری  در کتاب می‌رسند، فریادی از شادی سر می‌دهند که آخ جون بازی حباب …..

لمس کردن: تلفیق درس علوم  مواد اطراف ما  و بازی لمس کردن، در این بازی از موسیقی استفاده کردم از بچه‌ها خواستم هر وقت موسیقی قطع شد باید چیزی که تعیین کرده بودم را پیدا کنند و آن را به من نشان دهند. این بازی در یادگیری درس علوم کمک زیادی به بچه‌های کلاس من کرد.

یکی از تکنیک‌های درمان اختلال‌های یادگیری تن‌آگاهی است. که من به‌واسطه‌ی بازی‌های دست‌گرمی این کار را برای بچه‌هایی که املای ضعیفی دارند انجام دادم و از اول سال تابه‌حال تغییر چشمگیری در دانش‌آموزان دخترم دیدم.

برای ارزشیابی درس انشا از تلفیق هنر و انشا استفاده کردم که این کار بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش بود. ارزشیابی همراه با خلاقیت، بازی است که تن‌آگاهی را بالا می‌برد و دقت و تمرکز بچه‌ها را تقویت می‌کند.

مربی: مریم کهریزی

بیشتر بخوانید: