,

گزارش فعالیت های با من بخوان در دوران شیوع ویروس کرونا، اسفند ۱۳۹۸

از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۸ با شدت یافتن بحران بیماری کرونا، مدارس و مهدکودک‌ها در سراسر ایران تعطیل شدند. به این ترتیب در مدارسی که برنامه با من بخوان اجرا می شد، ارتباط آموزگاران با کودکان و برنامه‌های کتابخوانی در کلاس‌ها و همچنین برنامه‌های آواورزی و الفباورزی و آموزش های خلاق از راه ادبیات، متوقف شدند.

از سوی دیگر، کتابخانه‌های با من بخوان و مراکز حمایتی کودکان زیر پوشش برنامه «با من بخوان» نیز بسته شدند. تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی و بسته شدن کتابخانه‌ها در دراز مدت می‌تواند آسیب‌های جدی بر وضعیت روحی و رشد ذهنی کودکان بگذارد.

خانواده‌های برخوردار، با امکاناتی که درخانه برای کودکان فراهم می‌کنند، می‌توانند آسیب‌ها را به حداقل رسانند. از آنجا که مراکزی که برنامه با من بخوان در آن اجرا می‌شود، در مناطق محروم و کم برخوردار اقتصادی قرار دارند و کودکان در معرض آسیب‌های اجتماعی جدی قرار دارند و بیشتر خانواده‌ها بی‌سواد و یا کم‌سواد هستند، کارشناسان با من بخوان از همان ابتدا تلاش کردند راه‌هایی برای کاهش آسیب‌های که به کودکان با دور شدن از مدرسه و کتابخانه وارد می‌شود، بیابند و متناسب با شرایط منطقه برنامه‌هایی تدارک ببینند. مهمترین فعالیت مربیان و ترویجگران با من بخوان، آموزش خانواده‌ها به ویژه مادران از طریق شبکه‌های اجتماعی بوده است .

 

دانلود (PDF , summary-report-readwithmeathome-1398-1399.pdf)

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *